شبکه‌های اجتماعی

آیتو M7 با هدف رقابت با GLS و X7 معرفی شد
اتومبیل فارسی - هوآوی M7

فروش 20 هزار دستگاه تنها در 4 ساعت


برند آیتو که جوینت ونچری از seres و Huawei محسوب می‌شود، دومین محصول خود را رونمایی کرد. این شاسی‌بلند شش سرنشین که M7 نام دارد که در کنار پیشرانه اصلی از یک پیشرانه دیگر به عنوان افزایش دهنده بُرد مسافت و شارژ باطری‌ها استفاده می‌کند.


ابعاد کلی آیتو در طول، عرض و ارتفاع برابر با 1775،1945،5020 و فاصله دو محور آن نیز 2820 میلیمتر است که نشان می‌دهد از برادر خود آیتو M5 که طول 4770، عرض 1930 و ارتفاع 1625 میلیمتر دارد بزرگتر است و فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.


طراحی خودرو آیتو M7 به دور از هرگونه پیچیدگی و خطوط تیز طراحی شده و شبیه به یک شاسی بلند معمولی است. تنها مواردی که به زیبایی نمای جلو کمک می‌کند، وجود یک نوار نورانی عرضی که از بالای چراغ‌‌ها و جلوپنجره عبور و آنها را به یکدیگر متصل می‌کند و ورودی هوای بزرگ زیر سپر با نوار‌های کرومی افقی M5 خواهد بود. سادگی در نمای جانبی آیتو M7 نیز مشهود است و تنها دستگیره‌های پاپ آپ و رینگ‌های آلومینیومی هستند که این نما را از سادگی خارج می‌کنند. نمای عقب جسورانه‌تر و جذاب‌تر از دو نمای دیگر طراحی شده است. نکته قابل توجه این نما، چراغ‌های LED به هم پیوسته آن است که شبیه به دانگ‌فنگ ix5 (دیگنیتی) شده و اگر جای پلاک بر روی صندوق عقب نبود و آن قسمت نیز پُر بود این شباهت به حداکثر می‌رسید.


پشت فرمان آیتو M7 از نمایشگر 10.2 اینچ دیجیتال؛ و در مرکز داشبورد نیز از نمایشگر لمسی اطلاعات و سرگرمی 15.6 اینچ با سیستم عامل هارمونی هوآوی استفاده شده است. در این کابین از دو پد شارژ وایرلس، لیور دنده کریستالی و تزئینات چوبی، 19 اسپیکر، گرمکن و سردکن و ماساژور صندلی‌های ردیف جلو و ردیف دوم استفاده شده تا سطح تجمل‌گرایی در این کابین به حداکثر برسد.


تودوزی چرم آیتو M7 را می‌توان در رنگ‌های Amber Brown, Polar Night Black, Spring Apricot, Ivory White سفارش داد.


M7 در نسخه پایه از یک موتور الکتریکی در محور عقب استفاده می‌کند که خروجی آن 272 اسب‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور است. در نسخه‌های بالاتر، دو موتور الکتریکی در هر دو محور قرار گرفته است که در مجموع 449 اسب‌بخار قدرت و 660 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در کنار این موتور‌ها یک پیشرانه درون‌سوز 1.5 لیتر توربو به قدرت 125 اسب‌بخار قدرت قرار دارد که تنها به عنوان افزایش دهنده بُرد مسافت و شارژ شدن باطری‌ها استفاده می‌شود. شتاب نسخه تک موتور 7.8 و نسخه دو موتور 4.8 ثانیه است.


هر دو مدل آیتو M7 از یک باطری 40 کیلووات ساعت بهره‌مند شده‌اند که در نسخه تک موتور بُرد مسافت آن 195 کیلومتر بدون افزایش دهنده و 1100 کیلومتر با افزایش دهنده است. این تعداد برای نسخه دو موتور به ترتیب 165 و 1000 کیلومتر هستند.


قیمت آیتو M7 مابین 47.780 تا 56.720 دلار اعلام شده و از زمان آغاز ثبت نام تا چهار ساعت بعد از آن 20 هزار دستگاه از آن به فروش رفته است.

 

نظر دهید


در همین زمینه