شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جی‌ای‌سی امپو
دلیل افزایش قیمت محصولات راسا موتور چیست؟
 
 شرکت راسا موتور خاورمیانه که در حال حاضر نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش محصولات وارداتی GAC و سوزوکی را در اختیار دارد، قیمت جدید سه محصول جی‌ای‌سی امکو، جی‌ای‌سی امپو و جی‌ای‌سی GS3 را برای سال ۱۴۰۳ اعلام کرد. 
 

نکته قابل توجه این است که عرضه محصولات جی‌ای‌سی در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه در سال گذشته انجام شده بود و متقاضیان می‌توانستند با پرداخت مبلغ علی‌الحساب نسبت به انتخاب محصول مورد نظر خود اقدام کرده و در ۹۰ روز کاری خودروی ثبت نامی خود را دریافت کنند. اما از آنجایی که قیمت نهایی محصولات در زمان تکمیل وجه و تحویل خودرو مشخص می‌شود، آن دسته از مشتریانی که مراحل تکمیل وجه آن‌ها در سال ۱۴۰۳ صورت خواهد گرفت می‌بایست با قیمت جدید نسبت به تکمیل وجه و دریافت خودروی خود اقدام نمایند. 

 

 بر اساس اعلام شرکت راسا موتور خاورمیانه در حال حاضر قیمت قطعی و نهایی جی‌ای‌سی امکو معادل ۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون و ۵۵ هزار و ۵۲۰ تومان، جی‌ای‌سی امپاو ۲ میلیارد و ۱۶۸ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت نهایی جی‌ای‌سی GS3 نیز یک میلیارد و ۹۸۷ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است. 

 

نکته قابل توجه این است که قیمت قطعی و نهایی این سه محصول نسبت به قیمت قطعی که در روزهای پایانی بهمن ماه ۱۴۰۲ از سوی راسا موتور اعلام شده بود افزایش حدود ۱۱۷ تا ۱۲۰ میلیون تومانی را نشان می‌دهد که این افزایش قیمت تقریبا مشمول تمامی خودروهای وارداتی نیز شده است. دلیل اصلی این افزایش قیمت افزایش ۳۵ درصدی بیمه شخص ثالث، افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده و همچنین افزایش تعرفه شماره‌گذاری است. علاوه بر این بر اساس اطلاعات به دست آمده، هزینه اسقاط خودروهای فرسوده نیز با توجه به فرمول جدید محاسبه تا ۱۰ برابر افزایش داشته است. مجموع این افزایش تعرفه‌ها منجر به رشد قیمت نهایی سه محصول جی‌ای‌سی در ایران شده است و در عمل این افزایش قیمت از سوی شرکت راسا موتور و با هدف افزایش سود بازرگانی یا افزایش قیمت محصولات خود اعمال نشده است.

  

نظر دهید


در همین زمینه