شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - گک GS3 امزوم
پای جی‌ای‌سی بالاخره به ایران باز می‌شود؟

راساموتور متولی عرضه و فروش محصولات سوزوکی و شرکت خودروسازی GAC در دور جدید واردات خودرو به ایران است. این شرکت پس از آغاز عرضه سوزوکی سیاز، نه تنها به سراغ برخی از محصولات دیگر از برند سوزوکی رفته، بلکه عرضه چند محصول از برند GAC را نیز در برنامه دارد. سوزوکی بالنو، جی‌ای‌سی امپو و جی‌ای‌سی GS3 امزوم سه محصول جدید شرکت راسا موتور است که هفته آینده وارد سامانه فروش خودروهای وارداتی خواهد شد.

 

مدل GS3 تحت برند ترامپچی در داخل خاک چین به فروش می‌رسد اما عرضه و صادرات جهانی آن با نام جی‌ای‌سی GS3 انجام می‌شود. اولین نسل این خودرو در سال ۲۰۱۷ معرفی و صادرات آن به بازارهای مختلفی از جمله فیلیپین و مالزی آغاز شد. فروش نسل دوم نیز از فوریه ۲۰۲۳ در چین و با نام کامل و جی‌ای‌سی GS3 امزوم آغاز شد. جی‌ای‌سی ویژگی‌های اصلی این خودرو را «طراحی هوشمند کابین» و «قدرت بالا به همراه مصرف سوخت بسیار بهینه» توصیف می‌کند.

 

جی‌ای‌سی GS3 امزوم یک کراس‌اوور با طراحی مدرن و به‌روز و جذاب است که از یک پیشرانه ۴سیلندر خطی مجهز به توربوشارژ و اینترکولر آب خنک بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند ۱۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و بیشینه سرعت و جی‌ای‌سی GS3 امزوم نیز با این قوای محرکه به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. قدرت تولید ‌شده پیشرانه توسط یک جعبه ‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه WDCT به محور جلو که سیستم تعلیق آن از نوع مک‌فرسون مستقل است،‌ منتقل می‌شود. در محور عقب نیز از سیستم تعلیق نیمه‌مستقل محور پیچشی استفاده شده است. طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن نیازمند فقط ۷.۵ ثانیه است و مصرف سوخت متوسط آن هم ۶.۱۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

 

جی‌ای‌سی GS3 امزوم با طول ۴۴۱۰ میلی‌متر و فاصله بین‌محوری که به ۲۶۵۰ میلی‌متر می‌رسد،‌ کراس‌اووری نسبتا کوچک محسوب می‌شود که سوار بر رینگ‌های ۱۸ اینچی اسپرت آلیاژی است. عرض و ارتفاع خودرو نیز به ترتیب ۱۸۵۰ میلی‌متر و ۱۶۰۰ میلی‌متر است. چراغ‌های خودرو از نوع LED و با قابلیت تنظیم ارتفاع هستند. حجم استاندارد صندوق بار ۳۴۱ لیتر است اما می‌توان با خوابندن ردیف آخر صندلی‌ها، آن را به ۱۲۷۱ لیتر افزایش داد.

 

در فضای داخلی و جی‌ای‌سی GS3 امزوم ، یک صفحه نمایش مرکزی ۱۲.۳ اینچی لمسی، سانروف پانورامیک بازشونده مجهز به آفتاب‌گیر الکتریکی و ۶ بلندگو برای سیستم صوتی دیده می‌شود. تهویه خودکار اتوماتیک همراه با فیلتر کابین مخصوص گرد و عبار، اتصالات بلوتوث (به همراه وای‌فای و دستورات صوتی) و USB برای سرنشین‌های جلو و عقب نیز تعبیه شده است. صندلی راننده به صورت ۶ جهته  برقی و صندلی سرنشین جلو نیز به صورت ۶ دستی تنظیم می‌شود. هر دو صندلی جلو از گرم‌کن هم بهره می‌برند. صندلی‌ها از جنس روکش چرم هستند و فضای کابین به نورپردازی پیشرفته با طیف ۳۲ رنگ مجهز است.

 

در بخش تجهیزات ایمنی، جی‌ای‌سی GS3 امزوم را می‌توان یک خودروی بسیار پیشرفته و مجهز دانست. علاوه بر برخی ویژگی‌هایی چون سامانه کنترل پایداری به همراه کنترل کشش (TCS) ، ایربرگ راننده و سرنشین جلو، ترمزهای ABS و EBD، دوربین عقب، مه‌شکن عقب، سنسور نور، سنسور پارک عقب و سنسور باران، سیستم‌های پیشرفته‌تری مانند سیستم کروز کنترل هوشمند تطبیقی نیز دیده می‌شود. دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه هشدار برخورد از جلو،‌ رادار مخصوص تشخیص و شناسایی علائم و تابلوهای رانندگی، رادار کمکی ترافیک، نوربالای هوشمند، محدودکننده هوشمند سرعت، سامانه نگه‌داری بین خطوط و هشدار در صورت انحراف از خطوط نیز از سایر تجهیزات ایمنی خودرو محسوب می‌شوند. البته لیست تجهیزات ایمنی خودرو فقط محدود به این موارد نیست و گزینه‌هایی مانند سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سراشیبی، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد،‌ سامانه مانیتورینگ فشار باد تایرها، درب برقی هوشمند صندوق عقب،‌ سیستم هوشمند استارت از راه دور و قلاب اتصالی ایزوفیکس مخصوص صندلی کودک نیز در جی‌ای‌سی GS3 امزوم در دسترس است.

 

سوزوکی بالنو، جی‌ای‌سی امپو و جی‌ای‌سی GS3 امزوم سه محصول جدید راسا موتور هستند که هفته آینده در سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه خواهند شد. هنوز به طور دقیق قیمت نهایی این سه محصول مشخص نشده است اما بر اساس روال کلی سامانه فروش خودروهای وارداتی، ابتدا این محصولات بر اساس پیش پرداخت ۵۰۰ میلیون تومانی دریافت شده در زمان ثبت نام در سامانه و یا با اعلام قیمت غیر قطعی در مبادی ورودی عرضه خواهند شد.

نظر دهید


در همین زمینه