شبکه‌های اجتماعی

سرنوشت تویوتا لندکروزر در هاله‌ای از ابهام / معرفی نسل جدید یا خداحافظی با خط تولید؟
اتومبیل فارسی - تویوتا لندکروزر 2016

اخبار ضد و نقیض پیرامون نسل جدید تویوتا لندکروزر

 

 

مدتی قبل در فروم هواداران تویوتا لندکروزر به نشانی IH۸MUD.com خبری مبنی بر تصمیم تویوتا برای توقف تولید لندکروزر منتشر شد. طبق این خبر تویوتا با پایان سال ۲۰۲۱ تولید لندکروزر را متوقف می‌کند و تنها مدل لکسوس LX که در واقع مدل لوکس تویوتا لندکروزر با امکانات و تجهیزات بیش‌تر است را با موتور V۶ توربو تولید خواهد کرد. در حال حاضر لکسوس LX۵۷۰ با موتور ۵.۷ لیتری V۸ تولید می‌شود.

از آنجایی که نسل فعلی این اتومبیل از سال ۲۰۰۷ میلادی به طور پیوسته در حال تولید و عرضه است و تویوتا هرساله به یک فیس لیفت جدید در بخش ظاهری با ارائه امکانات و تجهیزات جدید بسنده کرده، توقف تولید لندکروزر چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسید تا اینکه وب سایت ژاپنی Best Car اخبار جدید را پیرامون نسل جدید تویوتا لندکروزر منتشر کرد.

به گفته این وبسایت، نسل بعدی تویوتا لندکروزر قرار است در ماه آپریل سال 2021 رونمایی شود. تویوتا قصد دارد که نسل جدید لندکروزر را روی پلتفرم نسل فعلی آن توسعه دهد؛ با این تفاوت که تغییرات گسترده‌ای را برای پیشرانه، سیستم انتقال قدرت و سیستم تعلیق در نظر گرفته است.


با استناد به این خبر، نسل بعدی تویوتا لندکروزر به یک پیشرانه 6 سیلندر توربوشارژ  3.5 لیتری همراه با یک موتور برقی مجهز خواهد بود. همچنین ظاهرا یک پیشرانه 3.3 لیتری توربو دیزل نیز برای لندکروزر بعدی در دسترس است.

این خودروساز ژاپنی قصد دارد که نسل جدید لندکروزر را به صورت پنج نفره راهی بازار ایالات متحده کند تا این خودرو را به عنوان یک آفرودر مطرح به مشتری معرفی کند؛ در واقع تویوتا ترجیح می دهد که مشتریان نسل جدید لندکروزر را به عنوان یک خودروی آفرودی حساب کنند تا یک شاسی‌بلند لوکس و بزرگ. این موضوع می‌تواند باعث کاهش قیمت نسل جدید لندکروزر در بازار آمریکا شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه