شبکه‌های اجتماعی

اولین سدان برند لوکس گریت‌وال رونمایی شد
اتومبیل فارسی - سالون مگا دراگون

در نمایشگاه خودرو گوانژو

 

 

نمایشگاه خودرو گوانژو چین به نسبت نمایشگاه خودرو لس‌آنچلس در مقیاس بزرگ‌تری در حال برگزاری است. در این نمایشگاه گریت‌وال از برند لوکس خود با نام سالون نیز رونمایی کرد. سالون در نمایشگاه خودروی گوانژو اولین سدان خود را معرفی کرده است.

 

تاسیس شرکت Shanghai Salon Zhixing Industrial Co به دسامبر 2020 برمی‌گردد. تمرکز برند جدید از زیرمجموعه‌های گریت‌وال تمرکز بر توسعه و تولید محصولات برقی و هیدروژنی است. محدوده قیمت تعیین شده برای محصولات برند سالون بین 63 تا 126 هزار دلار خواهد بود که عملا سالون را به برند لوکس شرکت گریت‌وال تبدیل می‌کند و این بدان معناست که گریت‌وال وارد قلمرو شرکت‌های بزرگ جهانی و هژمونی قدرت خودروسازی مانند هونگچی می‌شود.

 

سالون جیجیالونگ اولین سدان توسعه داده شده از سوی این برند است که سعی شده در آن تمام پیشرفت‌های لازم دیده شده و از امکاناتی استفاده شود که حتی غول‌های صنعتی هم آن را ندارند. به طور مثال دستگاه‌های تشخیصی زیادی برای اطراف اتومبیل در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به 7 دوربین و دوزاده سنسور التراسونیک اشاره کرد. از دیگر مشخصه‌های سیستم پردازنده سالون جیجیالونگ می‌توان به عملکرد پردازنده مرکزی اتومبیل اشاره کرد که قدرت عملکرد 400 تاپ معادل پردازش 1 تریلیون داده در ثانیه را دارد که برای پارک خودرو و همچنین زیرساخت‌های تشخیص جاده و خودرو را فراهم می‌کند.

 

سالون جیجیالونگ سدان 5 متری نوظهور است هرچند فضای داخلی آن هنوز رسما رونمایی نشده و به نظر می‌رسد فضای داخل کابین به شدت بزرگ و مناسبی دارد. در داخل خودرو از یک نمایشگر تخت و گسترده برای سیستم اطلاعات و سرگرمی استفاده شده و همچنین بر طبق تصاویر نمایشگر دیگری برای نشان دادن ابزار پشت فرمان تعبیه شده است.

 

هرچه اطلاعات در مورد داخل سالون جیجیالونگ کم است اما توسعه دهندگان در مشخصات فنی این اتومبیل اطلاعات بیشتری ارائه کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به استفاده از دو پیشرانه الکتریکی برای هریک از محورهای خودرو با خروجی ترکیبی 544 اسب‌بخار و گشتاور 750 نیوتن‌متر اشاره کرد. ظرفیت باتری سالون جیجیالونگ 115 کیلووات ساعت بوده و یک بار شارژ کامل برای پیمایش 802 کیلومتر کافی است. گفتنی است شتاب صفر تا 100 این اتومبیل 3.7 ثانیه است.

 

برای سالون جیجیالونگ سیستم الکتریکی مدرنی طراحی شده که 800 ولتی بوده و شارژر آن برای توان 480 کیلووات طراحی شده است. این بدان معناست در ده دقیقه می‌توان توان پیمایش 400 کیلومتر را در این اتومبیل می‌توان فراهم کردم هرچند هنوز چنین شارژری با چنین ظرفیتی در سطح جهان وجود ندارد. به طور مثال اخیرا شرکت ABB که اصالتی سوئدی – سوئیسی دارد قدرتمندترین ایستگاه شارژ جهان را رونمایی کرد که دستگاه‌های آن 360 کیلووات قدرت داشتند.

 

گریت‌وال وعده داده تولید انبوه این خودرو الکتریکی را در اوایل سال 2022 آغاز کند. طبق برنامه این شرکت، 101 دستگاه سالون جیجیالونگ تولید شده و قیمت هریک از آن 76 هزار دلار خواهد بود. گفتنی است سالون جیجیالونگ با نام مگا دراگون نیز شناخته می‌شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه