شبکه‌های اجتماعی

Aکلاس سدان شد

کوچک ترین سدان مرسدس بنز

در بحبوحه رونمایی از مفهومی شاسی‌بلند لوکس مایباخ، مرسدس‌بنز هم‌زمان محصول جدید دیگری را نیز با خود به پکن آورده است. در حالی که از هفته‌ها پیش انتظار کلاسA سدان را می‌کشیدیم، اکنون آلمانی‌ها این مدل را که نمونه‌ای با ویل بیس (فاصله محوری) بیش‌تر است، معرفی کرده‌اند. جالب این است که کلاسA سدان تنها در بازار چین فروخته خواهد شد. عرضه گونه بلندتر از یک بنز کوچک، شاید برای برخی‌ها قابل هضم نباشد اما این مسئله، احترام کمپانی به ملت‌های مختلف را نشان می‌دهد.

استایل کلی خودرو شباهت بالایی به CLA دارد، با این تفاوت که خبری از سقف شیب‌داری که فضای سر سرنشنیان عقب را فدای زیبایی کند، نیست. رخ جلوی خودرو تماما از نسخه هاچ‌بک قرض گرفته شده است که می‌تواند با CLS نیز اشتباه گرفته شود. در حقیقت مرسدس‌بنز در تمام این مدل‌ها، به دنبال اجرای طرح جدید «صورت شکارچی»  بوده است. این مدل اشتراکات بسیاری با مفهومی A Sedan که سال گذشته در همین نمایشگاه پکن رونمایی شد، دارد. اما در بخش‌هایی چون چراغ‌های عقب، شاهد طراحی روان‌تری هستیم.

رینگ‌های 19 اینچی بر روی این سدان زیبا مشاهده می‌شود و ظرفیت صندوق عقب آن نیز به 420 لیتر می‌رسد. در این مدل، بنز سوپرایز خاصی برای طراحی داخلی تدارک ندیده است و اتاق Aکلاس هاچ‌بک را عینا به این مدل منتقل کرده است، به استثنای فاصله محوری بیشتر که فضای جادارتری را به خصوص در قسمت فضای پای سرنشنیان عقب فراهم آورده است. 60 میلی متر افزایش ویل بیس، طول خودرو را به 2789 میلی متر رسانده است. سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی Aکلاس سدان همچون مدل هاچ‌بک از نوع پیشرفته MBUX است.

در بازار چین، مرسدس‌بنز این کلاس را با پیشرانه 1.3 لیتری عرضه می‌کند که از فناوری غیرفعال‌سازی سیلندر برخوردار است و در دو نسخه 134 و 160 اسب بخاری ارائه می‌گردد. همچنین انتظار وجود یک پیشرانه قدرتمندتر به حجم 2 لیتر و با 188 اسب بخار می‌رود. هر دو پیشرانه با گیربکس 7 سرعته دابل کلاچ عرضه می‌‌شوند. این نسخه ابتدا در چین و سرانجام از پاییز پیش رو در اروپا عرضه می‌شود و با توجه به نبود Aکلاس هاچ‌بک در بازار آمریکا، احتمال حضور آن در خاک ایالات متحده نیز وجود دارد.

نظر دهید


در همین زمینه