شبکه‌های اجتماعی

فروش بنز بیشتر است یا ب‌ام‌و؟

در بازارهای جهانی

از گذشته تا کنون رقابت تنگاتنگی میان دو غول خودروساز آلمانی یعنی مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و وجود دارد. یکی از سوال‌ها در این میان این است که کدام یک از این دو خودروساز توانسته‌اند فروش بیشتری داشته باشند.

شرکت ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۸ رقم 2,125,026 دستگاه خودرو در سراسر دنیا به فروش رسانده است که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۷ حدودا ۱.۸ درصد افزایش داشته است. در نقطه مقابل مرسدس بنز توانسته 2,310,185 دستگاه خودرو به فروش برساند. فروش این برند نیز نسبت به سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۰.۹ درصد افزایش داشته است. به طور کلی میزان فروش مرسدس‌بنز نسبت به ب‌ام‌و بیشتر بوده اما در مقابل ب‌ام‌و رشد بهتری داشته است. این نکته را نیز باید گفت که آئودی نیز به عنوان یکی از خودروسازان مطرح آلمانی در سال ۲۰۱۸ توانست تعداد 1,812,500 خودرو به فروش برساند که شرایط این خودروساز نسبت به بنز و ب‌ام‌و نامساعدتر است.

هر دو شرکت خودروسازی بنز و ب‌ام‌و محصولاتی را در نسخه‌های اسپرت عرضه می‌کنند که با نام‌های M PERFORMANCE و AMG شناخته می‌شوند. ب‌ام‌و تا پایان سال ۲۰۱۸ تعداد 102,780 دستگاه و مرسدس‌بنز 118,204 دستگاه خودرو از این محصولات را توانسته‌اند به فروش برسانند. آمار همچنان ادامه دارد و بنز و ب‌ام‌و در سگمنت شاسی‌بلند نیز به ترتیب موفق به فروش 792,592 و 820,721 دستگاه خودرو شده‌اند که در این مورد نیز بنز شرایط بهتری نسبت ب‌ام‌و داشته است.

منبع: گسترش‌نیوز

نظر دهید


در همین زمینه