شبکه‌های اجتماعی

فراخوان 725 هزار دستگاه هوندا به دلیل باز شدن ناگهانی کاپوت در اتوبان
اتومبیل فارسی - هوندا پیلوت و هوندا پاسپورت

کابوس باز شدن کاپوت در سرعت

 

 

تصور باز شدن کاپوت خودرو در سرعت بالا کابوس هر راننده‌ای است. این موضوع یک واقعیت بالقوه است که هوندا را وادار کرده تا 725 هزار دستگاه خودرو را در ایالات متحده برای بررسی این موضوع فراخوان بدهد. اگرچه هوندا مدعی است و تاکید می‌کند که هیچ حادثه یا جراحت مرتبط با باز شدن در کاپوت اتومبیل تاکنون گزارش نشده‌است.

 این مشکل در بعضی از مدل‌های هوندا پاسپورت، ریج لاین و پیلوت تایید شده که برخی از این مدل‌ها تاریخ تولیدشان به سال 2016 باز می‌گردد.

 

هوندا معتقد است مشکل به خودی خود مربوط به سخت افزار خودرو نبوده بلکه فاصله بین کاپوت بسته و جلوپنجره در این مدل‌ها ممکن است زیاد باشد و لاستیک تعبیه شده برای جلوگیری از تماس کامل کاپوت و بدنه باعث شده تا جریان هوا بیشتر شده که می‌تواند ارتعاشات بین سطوح را افزایش دهد. با گذشت زمان حرکت و فشار بیش از حد به ضربه‌گیر کاپوت یا احتمالا خود بدنه کاپوت ممکن است منجر به ار کار افتادن قف شده و کابوس راننده به وقوع بپیوندند.

 

هوندا در این فراخوان متعهد است که فاصله ذکر شده تا تقویت کرده و اگر آسیبی وجود دارد آن را تعمیر یا حتی تعویض کند. علاوه بر این، در صورت مشاهده آسیب در کاپوت در خارج از ناحیه ذکر شده باشد کاپوت را به طور کامل تعویض کند.

 

پیش‌بینی می‌شود بیش از 725 هزار دستگاه خودرو در ایالات متحده و بیش از 788 هزار دستگاه در سراسر جهان نیاز به بررسی مشکل یاد شده دارند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه