شبکه‌های اجتماعی

فروش کادیلاک اسکالید V به مبلغ 500 هزار دلار
اتومبیل فارسی - کدیلاک اسکلید V

در حراجی برت جکسون اتفاق افتاد


کادیلاک در ابتدای سال جاری از اطلاعات و عکس‌های Cadillac Escalade-V رونمایی و آن را به عنوان قدرتمند‌ترین و گرانقیمت‌ترین اسکلید تاریخ معرفی کرد. قیمت کارخانه‌ای این شاسی بلند جذاب 149.990 دلار است اما در مراسم حراجی برت جکسون اولین نمونه این خودرو که در اصل نمونه پیش تولید آن بود، با شماره شاسی 001 به قیمت 500 هزار دلار فروخته شد. این خودرو به 3.3 برابر قیمت اولیه خود فروخته شد اما کادیلاک یک سنت از آن را در جیب خود نخواهد گذاشت. تمام این 500 هزار دلار به علاوه 25 هزار دلار دیگر، به کالج Pensole Lewis در دیترویت که به عنوان تنها کالج سیاه پوستان شناخته می‌شود کمک می‌شود.


برنده مناقصه علاوه بر اینکه یک خودرو کادیلاک خریده است، فرصت آن را به دست می‌آورد تا با Dr. D’Wayne Edwards یکی از مشهور‌ترین طراحان کفش و بنیانگذار کالج، یک کفش با طرح دلخواه خود طراحی کنند.
روری هاروی معاون کادیلاک در این مراسم گفت: «کادیلاک قهرمان رویا‌های بزرگ و جاه‌طلبی‌های جسورانه است و ما از نتیجه این حراجی شگفت زده‌ هستیم. ما از برت جکسون برای ارائه چنین بستری که باعث کمک به افراد خلاق در نسل بعد در دیترویت، خانه کادیلاک و مهد خودروسازی می‌شود تشکر می‌کنیم.»


دکتر ادواردز بنیانگذار دانشگاه نیز در این مراسم اعلام کرد: «هر دو ما از کادیلاک برای تنوع بخشیدن به صنعت طراحی و حمایت از نسل بعدی استعداد‌های خلاق سپاسگذاریم. ما مفتخریم که کادیلاک را به عنوان حامی در کنار خود داریم و این حمایت‌ها کل صنعت طراحی را تغییر خواهد داد.»


اسکلید V در زیر کاپوت از پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتر مجهز به سوپرچارجر استفاده می‌کند که 682 اسب‌بخار قدرت و 885 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. وظیفه انتقال قدرت بر عهده گیربکس 10 سرعته اتوماتیک خواهد بود.


کادیلاک مدعی است که این غول 3 تنی در مدت زمان 4.4 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسیر 1.4 مایل را در مدت زمان 12.7 ثانیه طی می‌کند. بیشینه سرعت این خودرو 200 کیلومتر بر ساعت برآورد شده و وظیفه متوقف کردن آن بر دوش دیسک‌های ترمز شش پیستون برمبو است.

 

نظر دهید


zafar
خیلی‌ عالی دوست داریم این ماشین را

در همین زمینه