شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چری فالوین T10
یشترین مسافت طی شده توسط یک شاسی‌بلند پلاگین هیبرید

 شرکت چری اعلام کرد که شاسی‌بلند پلاگین هیبرید جدید فالوین T10، رکورد جهانی جدیدی را تحت عنوان "بیشترین مسافت طی شده توسط یک شاسی‌بلند پلاگین هیبرید با یک باک بنزین کامل و ahvC باتری کامل بدون شارژ مجدد" ثبت کرده است. این خودرو از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ ژوئیه از شانگریلا شروع به حرکت کرد و از کونمینگ، بایسه، ژانگجیانگ عبور کرد و با پیمایش بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر در ژوهای به پایان رسید که ۳۰۰ کیلومتر بیشتر از رکورد قبلی است.

فالوین T10 اولین خودروی چینی نیست که رکورد جهانی گینس را ثبت می‌کند. در ۱۲ ژوئیه، برند فنگ چنگ بائو متعلق به بی وای دی اعلام کرد که شاسی‌بلند آفرودی بائو 5 رکورد جهانی "دستیابی به بالاترین ارتفاع برای یک خودروی پلاگین هیبرید" را با ارتفاع ۵۹۸۰ متری ثبت کرده است. 

 

AutomobileFa FulwinT10 3 14030506

 

مشخصات فالوین T10

فالوین T10 به زودی در انواع تک دیفرانسیل و چهار چرخ محرک و با دو گزینه چیدمان صندلی پنج نفره و شش نفره عرضه خواهد شد. ابعاد خودرو ۴۸۵۰/۱۹۳۰/۱۷۱۲ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۸۲۰ میلی‌متر است. وزن خالص مدل پنج نفره ۱۹۳۵ کیلوگرم و مدل شش نفره ۲۰۲۸/۲۰۶۹ کیلوگرم است. فالوین T10 با اتکا به سیستم پلاگین هیبرید سوپر کونپنگ چری حداکثر توان ۶۱۰ اسب بخار و گشتاور ۹۶۰ نیوتن‌متر در مدل چهار چرخ محرک و ۳۷۵ اسب بخار و ۶۱۰ نیوتن‌متر برای مدل تک دیفرانسیل تولید می‌کند.

 

این سیستم مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و موتور الکتریکی است. موتور ۱.۵ لیتری توربو به تنهایی ۱۵۴ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن‌متر قدرت تولید می‌کند. مدل چهار چرخ محرک می‌تواند در ۴.۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و حداثر سرعت آن ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت است. بسته باتری ساخت CATL با ظرفیت ۳۴.۴۶ کیلووات ساعت دو برد پیمایش خالص الکتریکی ۲1۰ و ۲0۰ کیلومتر را با مصرف سوخت به ترتیب ۵.۷۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه می‌دهد و از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

 

در شارژ سریع DC با توان ۷۱ کیلووات، ۱۸ دقیقه طول می‌کشد تا باتری از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ شود. کابین خودرو به یک صفحه نمایش منحنی ۲۴.۶ اینچی برای کلاستر و صفحه کنترل مرکزی و یک هد آپ دیسپلی ۵۰ اینچی مجهز است که از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ بهره می‌برد. سیستم خودران سطح 2.5 نیز وجود دارد که از نظارت خستگی راننده، هشدار باز شدن درب، نظارت نقطه کور، هشدار برخورد عقب (RCW) و هشدار دهنده تصادف در زمان حرکت به عقب پشتیبانی می‌کند.

 

AutomobileFa FulwinT10 2 14030506

نظر دهید


در همین زمینه