شبکه‌های اجتماعی

کانسپت مینی اِیس‌من معرفی شد
اتومبیل فارسی - کانسپت مینی اِیس‌من

 آینده مینی در عصر خودروهای الکتریکی

 

مینی با معرفی Aceman عملا تصویری از محصولات آینده خود را به نمایش گذاشته است. این کراس‌اوور الکتریکی در لاین آپ این شرکت بین کوپر و کانتری‌من قرار می‌گیرد تا خلا بین محصولاتش پُر شود.

 

مینی اطلاعات فنی این کانسپت را منتشر نکرده و تنها تمرکز خود را بر روی تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های این خودرو گذاشته است.

 

آدرین فن هویدونک رئیس دپارتمان طراحی ب‌ام‌و در خصوص طراحی این خودرو گفت: «زبان جدید طراحی اِیس‌من، برند مینی را وارد دوره‌ای جدید می‌کند. طراحان سعی کرده‌اند تا در کنار طراحی جدید و نوین، خط مشی اصلی مینی را حفظ کنند تا این خودرو به شکل اصلی پایبند باشد؛ از این رو تمام قسمت‌های آیکونیک و آنالوگ این خودرو را به دقت با نمونه دیجیتال جایگزین می‌کنیم.»

 

طراحی مینیمالیستی و کاریزماتیک باعث شده تا چرخ‌ها در انتهایی‌ترین حالت خود قرار بگیرند که باعث شده تا اوورهنگ‌های عقب و جلو بسیار کوتاه شوند. ابعاد این خودرو که از فُرم 2 مستطیل (two-box shape) سود می‌برد در طول و عرض برابر با 4 و 1.9 متر است که در برابر با کانتری‌من با طول 4.3 و عرض 2 متر کوچکتر خواهد بود.

 

نمای جلو کاملا جدید اما آشنا است که به واسطه الکتریکی بودن آن دیگر خبری از جلوپنجره مشبک نیست. دور تا دور این جلوپنجره با یک نوار نورانی به رنگ سبز پوشیده شده و بالای آن نیز چراغ‌های اصلی قرار گرفته که دیگر مانند سابق گرد نیستند. تنها المان آشنا در نمای عقب نیز گرافیک چراغ‌های LED است که طرح یونیون جک را حفظ کرده است. سقف این خودرو به همراه قاب آینه‌ها به رنگ سبز تیره موسوم به بریتیش ریسینگ گرین درآمده که با رنگ بدنه Icy Sunglow Green تضاد دارند. برخی از اجزای این خودرو برای نشان دادن سر زندگی و پاک بودن آن به رنگ‌هایی مانند آبی، نارنجی و... رنگ آمیزی شده‌اند.

 

داخل کابین نیز از رنگ سبز استفاده شده تا هماهنگی خوبی با بیرون آن داشته باشد. داخل کابین از چرم پوشیده نشده و به جای آن از منسوجات مصنوعی و پارچه‌ای استفاده کرده‌اند.

 

اولیور هیلمر رئیس طراحی برند مینی گفت: «برای این خودرو فضایی ساده با ترکیب متریال درجه یک و رنگ‌های شاد در نظر گرفته‌ایم که آرامش را به تصویر بکشد. نمایشگر گرد مرکزی OLED این خودرو که از آخرین ورژن نرم‌افزار مینی مبتنی بر اندروید استفاده می‌کند یکی از المان‌های جذاب این کابین محسوب می‌شود. در کنار نمایشگر مرکزی داشبورد به صورتی است که می‌تواند به نمایشگر کمک کند و به عنوان گسترش دهنده، اطلاعات آن را بر روی خود نمایش دهد.»

 

استفانی ورست سرپرست تیم در خصوص این کانسپت می‌گوید: «اِیس‌من نشان دهنده آینده مینی در عصر خودروهای الکتریکی است. ما سعی کرده‌ایم تا با امکانات دیجیتالی و استفاده از مواد عالی و طبیعی کمترین میزان آسیب به محیط زیست وارد شود.»

 

این کانسپت برای اولین بار در گیمزکان 2022 که در کلن آلمان برگزار می‌شود در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

 

نظر دهید


در همین زمینه