شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بی‌وای‌دی فانگ‌چنگ بائو بائو ۵
ثبت بیش از ۱۰ هزار سفارش در سه روز


فانگ‌چنگ بائو یکی از جدیدترین برندهای بی‌وای‌دی محسوب می‌شود که به صورت اختصاصی، روی طراحی و عرضه آف‌رودهای مرغوب متمرکز است. اولین مدل این برند که بائو ۵ نام دارد، توانست از زمان آغاز فروش در پنج‌شنبه گذشته، ۱۰ هزار و ۶۲۳ سفارش ثبت کند.

بائو ۵ یک شاسی‌بلند پلاگ‌این هیبریدی است که در ۳ نسخه با رنج قیمتی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تا ۴۸ هزار و ۴۰۰ دلار عرضه می‌شود. البته این خودرو در زمان پیش‌فروش، قیمت بالاتری داشت و بین ۴۱ هزار تا ۵۴ هزار و ۹۰۰ دلار عرضه می‌شد. به غیر از قیمت خودرو، تجهیزت انتخابی آن نیز ارزان‌تر شده و به عنوان مثال، اکنون می‌توان با هزینه کم‌تری تایرهای میشلن یا پیرلی را برای آن انتخاب کرد.

بائو ۵ سوار بر پلتفرم DMO است و فاصله بین محورهای آن به ۲۸۰۰ میلی‌متر می‌رسد. پیشرانه این شاسی‌بلند سایز متوسط پلاگ‌این هیبریدی از دو موتور الکتریکی تشکیل شده و قدرت خروجی ترکیبی آن‌ها به ۴۸۵ کیلووات می‌رسد. این پیشرانه با یک موتور ۱.۵ لیتری توربو که توانایی تولید ۱۳۵ کیلووات را دارد ترکیب شده است. حداکثر گشتاور آن به ۷۶۰ نیوتن‌‌متر می‌رسد و به ۴.۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی کند.

فانگ‌چنگ بائو شاخه‌ای از بی‌وای‌دی است که با هدف تولید خودروهای حرفه‌ای و شخصی‌سازی‌شده بنا شده و قرار است علاوه بر خودروهای آف‌رود، مدل‌های مبتنی بر مسابقات در پیست را هم طراحی کند. تاسیس این برند در ژوئن ۲۰۲۳ اعلام شد و بائو ۵ اولین محصول آن است. در حال حاضر، دو مدل بائو ۳ و بائو ۵ نیز اعلام شده که اولی یک شاسی‌بلند آف‌رود کوچک و دومی شاسی‌بلند فول‌سایز است. مدیر این برند همچنین اعلام کرده که در اوایل سال آینده، اولین خودروی اسپرت آن نیز معرفی خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه