شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - شاسی‌بلند طلایی دارتز
میباخ جای هامر را می‌گیرد

 

اگر فیلم کمدی دیکتاتور را دیده باشید، ژنرال علاالدین با یک خودرو شاسی بلند زرهی طلایی در فیلم جا به جا می‌شود. این کمپانی خودروسازی ده سالگی این فیلم هالیوودی را با تولید 10 دستگاه از نمونه موجود در فیلم جشن می‌گیرد.


نام خودرویی که در تصاویر می‌بینید پورمبورن دیکتاتور علاءالدین MMXXII ادیشن (Prombron The Dictator Aladeen Edition MMXXII) است که دارتز تنها سه نمونه برای فیلمبرداری تولید کرد و حالا قصد دارد تا با تغییراتی اندک 10 دستگاه از آن را تولید و به مشتریان علاقه‌مند عرضه کند.


خودرویی که برای فیلمبرداری تولید شده بود، از پلتفرم و شاسی هامر سود برده بود اما حالا این شرکت برای تولید این شاسی‌بلند به سراغ شاسی GLS رفته تا فرمی ایده‌آل‌تری داشته باشد. پیشرانه این شاسی بلند از نوع 8 سیلندر 4 لیتر توئین‌توربو است که پس از ارتقا نرم‌افزار و سخت‌افزار آن توسط دارتز 800 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با وجود چنین توانی، پورمبورن می‌تواند طی مدت زمان 3.8 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 و در صورت ادامه به بیشینه سرعت 280 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.


این اعداد فنی قطعا چشمگیر هستند اما نکته‌ای که بیشتر جلب توجه می‌کند، طراحی بدنه و مشترک نبودن کلی قطعات با مایباخ GLS است. این بدنه عجیب و غریب و زرهی برخلاف نمونه موجود در فیلم که از روکش طلا استفاده شده بود، از طلای حقیقی بهره می‌برد. این بدنه به صورت استاندارد می‌توان در برابر شلیک با اسلحه کالیبر 0.5 مقاومت کند و نمونه سفارشی آن نیز علاوه بر این کالیبر می‌تواند در برابر نارنجک و مین از خود مقاومت نشان دهد. اگر خریدار با این سطح از ایمنی همچنان احساس امنیت نمی‌کند، دارتز به عنوان هدیه یک کلاه ایمنی و چتر ضد گلوله از جنس پوست تمساح و یا مار پیتون به مالک تقدیم می‌کند.


لئونارد یانکلوویچ مالک دارتز در خصوص کابین گفت: «ما از اشتباهات گذشته درس گرفته‌ایم و برای این نمونه از چرم طبیعی استفاده نخواهیم کرد. اگر تقاضا کافی وجود داشته باشد شرکت آماده تولید بیش از 10 دستگاه برنامه ریزی شده خواهد بود. قیمت هر دستگاه پورمبورن از 1 میلیون دلار آغاز می‌شود.»

 

نظر دهید


در همین زمینه