شبکه‌های اجتماعی

فورد F150 الکتریکی در خدمت پلیس آمریکا
اتومبیل فارسی - فورد F150 لایتنینگ پرو SSV

نسخه ویژه F150 لایتنینگ پرو SSV با 580 اسب‌بخار


فورد در تجهیز خودرو‌های پلیس آمریکا، ید طولایی دارد و حالا جدیدترین پیکاپ خود را برای این سازمان آماده کرده است. F150 لایتنینگ در کارخانه پس از تغییرات بسیار به SSV یا Special Service Vehicle تبدیل می‌شود که بالاتر از نمونه‌های عادی قرار می‌گیرد. بد نیست بدانید 65 درصد از وسایل نقلیه پلیس توسط فورد تامین می‌شود.


تغییرات نمای بیرونی F150 لایتنینگ پرو SSV معطوف به گارد جلو، چراغ‌های گردان روی سقف و طبیعتا طرح سفید و مشکی پلیس هستند که در اینجا فورد با زیرکی و هوشیاری بالا e آخر پلیس را به نشانه الکتریکی بودن به رنگ آبی درآورده است.


داخل کابین صندلی‌های جلو از جنس پارچه با حمایت‌کننده جانبی کمتر برای سوار و یا پیاده شدن ماموران با جلیقه طراحی شدند اما در عقب روکش صندلی‌ها و همینطور کفپایی‌ها از جنس وینیل ( PVC ) هستند که تمیز کردن آن راحت‌تر باشد. یک نمایشگر 12 اینچ پشت فرمان و یک نمایشگر 12 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی به همراه کنسول وسط تقویت شده برای تجهیزات سنگین وزن پلیس از دیگر اجزا این کابین هستند.


 خودرو F150 لایتنینگ پرو SSV به صورت استاندارد از فیچر‌هایی مانند Ford Co-Pilot 360 ADAS و Ford Pro platform همراه با تجهیزات مدیریتی سود می‌برد. افسران علاوه بر قسمت بار عقب با ژنراتور Pro Power، در قسمت جلو نیز فضایی به مساحت 14.1 فوت مکعب همراه با یک منبع تغذیه 220 DC در اختیار دارند.


فورد در خصوص این خودرو می‌گوید: «F150 Lightning Pro SSV برای موقعیت‌های تخصصی و خارج از تعقیب و گریز توسعه پیدا کرده است. این خودرو می‌تواند در عملیات‌هایی مانند تصادفات، یدک کشی قایق‌ها یا تریلر‌ها و رساندن افسر‌ها به صحنه جرم با لوازم تخصصی کمک کند. با این تفاسیر فورد این خودرو را در دو ظرفیت باطری ارائه می‌کند. نخستین مدل 452 اسب‌بخار قدرت همراه با ظرفیت یدک‌کشی 3.492 کیلوگرم را داراست و مدل بالاتر 580 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و می‌تواند 4.535 کیلوگرم را به دوش بکشد.»


نیت اسکارسون مدیر فروش دولتی فورد در خصوص این خودرو گفت: «ما مفتخریم که اولین پیکاپ الکتریکی را به ناوگان پلیس آمریکا اضافه کرده‌ایم. این خودرو با امکاناتی که دارد برای نیرو پلیس بسیار کاربردی خواهد بود. به طور مثال Pro Power Onboard می‌تواند چراغ‌های اکسترنال را برای روشن کردن صحنه جرم و یا تصادف در شب را بر عهده داشته باشد و یا در مواقع لزوم تجهیزاتی مانند موبایل و بی‌سیم‌ها را شارژ کند. پیشرانه الکتریکی می‌تواند به صورت چشمگیری کاهش مصرف سوخت را به همراه داشته باشد و هزینه تعمیرات و نگهداری را کاهش دهد.»


مشخصات دقیق این خودرو پلیس اواخر تابستان سال جاری منتشر خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه