شبکه‌های اجتماعی

آلن کلارک مدیر مهندسی تسلا به فورد پیوست
Automobile Farsi - Ford

مدیران تسلا در فورد

 

 

فورد مدیر مهندسی سابق تسلا «آلن کلارک» را در ادامه تلاش خود در حوزه خودروهای برقی به خدمت گرفته است. کلارک تجربه زیادی در صنعت خودرو به ویژه در تسلا به همراه دارد. سوابق کلارک به حضورش در تسلا و به عنوان مهندس طراحی ارشد مدلS از 2009 تا 2012 بود و سپس از 2012 تا 2017 به عنوان مدیر ارشد مهندسی برنامه‌های جدید فعالیت کرد و از 2017 تا ژانویه 2022 در تسلا مهندسی برنامه‌های جدید بود.


آلن کلارک قبل از پیوستن به تسلا، در توسعه عملکرد هوندا به عنوان مهندس توسعه شاسی نمونه‌های اولیه ARX و ARX 02 P1 بود که در سری لی مانز آمریکایی مسابقه می‌دادند، کار می‌کرد. کلارک در نقش جدید خود در فورد در بخش توسعه پیشرفته خودروهای الکتریکی کار خواهد کرد اما هنور مشخص نیست که چه وظایفی را انجام خواهد داد.

 

clarke MAIN i 02

 

این اولین بار نیست که یک خودروساز معتبر کسی را از تسلا شکار کرده و احتمالا آخرین بار هم نخواهد بود. در سپتامبر گذشته، فورد با استخدام داگ فیلد که تا پیش از آن به عنوان رئیس پروژه خودروی اپل و همچنین معاون ارشد رئیس بخش مهندسی تسلا و راه اندازی مدل 3 کار کرده بود، حرکت بزرگی انجام داد.

 

فیلد پیشرو در سازمان نرم‌افزار و سخت افزار ایجاد شده در فورد است که کنترل‌های خودرو، اتصال‌های سازمانی، ویژگی‌ها و امکانات، یکپارچه‌سازی و اعتبار سنجی، معماری و پلت‌فرم، فناوری‌های کمک راننده و ابزارهای مهندسی دیجیتال را مدیریت می‌کند. همچنین گفنه می‌شود در او در کنار جیم فارلی، مدیر اجرایی فورد، برای افزایش سرمایه‌گذاری این خودروساز در خودروهای الکتریکی کار کرده و در عین حال قرار است برند زیرک‌تری نسبت به قبل بسازد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه