شبکه‌های اجتماعی

تصاویر شکار شده از تست GLE و GLC

چه خبر از شاسی‌بلندهای مرسدس؟

دیروز تصاویر جاسوسی جدیدی از تیم مرسدس در حال آزمایش GLB منتشر شد و اکنون نوبت به فیس‌لیفت GLC کوپه و همچنین، نسل بعدی GLE رسیده است. این دو مدل با رقابت سختی از ب‌ام‌و X4 و X5 مواجه می‌شوند و هر دو، برای سال 2019 صاحب نسخه جدیدی خواهند شد. البته فراموش نکنیم که آئودی هم سال بعد Q4 را عرضه می‌کند و بدین ترتیب، سگمنت شاسی‌بلندهای کوپه‌مانند لوکس و مرغوب، صاحب یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های خودرویی 2019 می‌شود.
با توجه به اینکه نسخه جدید GLC کوپه یک فیس‌لیفت میانه عمر این مدل است، نباید انتظار تغییرات چندانی را داشت. همان طور که در تصاویر منتشرشده می‌توانیم ببینیم، فقط چراغ‌های جلو و عقب LED این مدل پوشانده شده و ظاهرا، باید فقط منتظر تغییراتی در همین بخش‌ها باشیم. تغییرات بزرگ‌تر البته در داخل این مدل رخ می‌دهند زیرا قرار است علاوه بر یک صفحه تمام‌دیجیتال مخصوص راننده، سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی جدیدی با یک صفحه بزرگ‌تر نصب شود. این دو ویژگی از همین الان در نسخه F-Cell مدل GLC وجود دارد و از سال 2019، به عنوان تجهیزات استاندارد در فیس‌لیفت این خودرو هم موجود خواهد بود.
آپشن‌های پیشرانه چندان ناشناخته نیستند و گفته شده که هر دو نسخه GLC، وارث همان گزینه‌های نسخه ارتقایافته Cکلاس خواهند شد. نسخه‌ای که در تصاویر جاسوسی می‌بینیم، یک GLC300 4Matic است که از یک پیشرانه توربوشارژ 4 سیلندر 2 لیتری با توان تولید 241 اسب بخار بهره می‌برد. این قدرت توسط یک جعبه‌دنده 9 سرعت اتوماتیک به هر دو محور فرستاده می‌شود. با توجه به اینکه نسخه C300 کلاسC با افزایش 14 اسب‌بخاری به 255 اسب‌بخار رسیده، می‌توان انتظار داشت که همین افزایش قدرت در مدل GLC هم وجود داشته باشد.
در رابطه با نسل بعدی GLE نیز باید گفت که پیش از این تصاویر جاسوسی مختلفی از این مدل منتشر شده و ظاهر آن تا حدودی، قابل حدس است. مرسدس با انتشار تیزری هم، فضای داخلی این مدل را پیش‌نمایش کرده بود. در این تصویر، فضای داخلی را با دو صفحه دیجیتال شبیه به Aکلاس جدید دیده بودیم.
پیش از این هم تصاویری از تیم مرسدس در حال آزمایش نسخه‌های AMG مدل GLE دیده شده بود و می‌توان گفت که تمرکز اصلی آن‌ها روی مدل‌های 53 و 63 این نسخه است. مدل 53 جایگزین مدل 43 فعلی می‌شود و قدرت بیش‌تری هم خواهد داشت. نسخه 63 هم توان تولیدی بیش‌تری خواهد داشت و البته در تاریخی دیرتر از مدل 53، معرفی و عرضه می‌شود.
با توجه به این که در این تصاویر، پوشش و استتار چندانی دیده نمی‌شود، می‌توان گفت که این‌ها نسخه‌های نهایی و تولیدی مدل‌های مذکور هستند و در آینده‌ای نزدیک، شاهد معرفی و رونمایی رسمی آن‌ها خواهیم بود.

نظر دهید


در همین زمینه