شبکه‌های اجتماعی

خودروی الکتریکی و خودران اپل احتمالا سال 2021 معرفی خواهد شد
اتومبیل فارسی - خودروی الکتریکی اپل (اپل کار)

همراه با فناوری‌ها خودران و هوش مصنوعی

 


مدت‌ها است شاهد انتشار شایعات درباره خودروی الکتریکی اپل هستیم و حالا به نظر می‌رسد این خودرو دو سال زودتر از برنامه‌های قبلی و در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از دیجیاتو، طبق گزارش جدید Economic Daily News، تولیدکنندگان تایوانی در حال آمادگی برای تولید قطعات خودروی الکتریکی اپل برای سه ماهه دوم سال آینده میلادی هستند. ظاهرا اپل به صورت مخفیانه چندین نمونه اولیه این خودرو را در کالیفرنیا آزمایش کرده است. این شرکت در سال ۲۰۱۷ توانست برای آزمایش ماشین‌های خودران در کالیفرنیا مجوز بگیرد و در همان سال یک SUV لکسوس با تجهیزات LiDAR رویت شد.

در حالی که طبق اعلام بسیاری از منابع، اپل کار (Apple Car) در فاصله سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ از راه می‌رسد، به گفته یک تولید کننده قطعات تایوانی، اپل به دنبال معرفی خودروی برقی خود در سپتامبر ۲۰۲۱ است.

اگرچه نمی‌توان بطور کامل چنین گزارشی را رد یا تایید کرد، اما عرضه زودهنگام این خودرو عجیب به نظر می‌رسد چرا که شرکت‌ها با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند. چند روز پیش گزارش‌هایی از مذاکرات اولیه و مقدماتی میان تامین‌کنندگان قطعات خودروهای الکتریکی و اپل منتشر شد که نشان می‌دهد این پروژه هنوز در مراحل اولیه قرار دارد. این گزارش به همکاری اپل با TSMC برای تولید تراشه ماشین خودران نیز اشاره دارد.

 

در سال‌های اخیر گزارش‌های زیادی درباره خودروی الکتریکی اپل منتشر شده که تفاوت‌هایی با یکدیگر داشتند. با این وجود اکثر آن‌ها به توسعه یک خودرو با فناوری‌ها خودران و هوش مصنوعی اشاره می‌کنند.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه