شبکه‌های اجتماعی

اولین اسکچ‌های اشکودا انیاک iV منتشر شد
Automobile Farsi i- 2021 Skoda Enyaq iV sketch

اشکودا وارد فصلی تازه می‌شود

اشکودا به زودی نخستین شاسی بلند تمام الکتریکی خود را با نام اشکودا انیاک iV رونمایی خوهاد کرد. اول سپتامبر 2020، رونمایی از این محصول، عصری جدید را برای خودروساز چکی رقم خواهد زد، چرا که این محصول یک قدم رو به جلوی دیگر در زمینه طراحی برای اشکودا خواهد بود. 

خط‌های هیجان‌انگیز و متعادل، با نسبت‌های پویا در اولین خودرو الکتریکی اشکودا ترکیب شده است. اشکودا انیاک iV نخستین محصول اشکودا است که بر پایه پلتفرم مدولار الکتریکی گروه فولکس‌واگن که به با نام MEB شناخاه می‌شود طراحی شده است. این پلتفرم فضایی بزرگ در داخل کابین و تجربه یک رانندگی پایدار را ارائه می‌دهد.
نمای جلوی اشکودا انیاک iV به گونه‌ای طراحی شده که در نگاه نخست تمایز آن به عنوان یک اتومبیل الکتریکی آشکار شود. استفاده از جلوپنجره با خطوط عمودی، چراغ‌های ماتریکسی و LEDهای روشنایی روز، چهره‌ای قدرتمند و چشم‌نواز به این خودرو بخشیده است.

 

کارل نیوهلد، رئیس طراحی بیرونی محصولتت اشکودا درباره ویژگی‌های طراحی اشکودا انیاک iV می‌گوید: « طراحی اشکودا انیاک iV حسی از ترقی، تعادل و اطمینان را القا می‌کند. نسبت‌های جدید، دینامیکی ویژه و فضای داخلی بزرگی را ارائه می‌دهند. همچنین چرخ‌های بزرگ و فاصله از سطح زمین، احساس قدرتمند یک SUV را به آن بخشیده است. با این خودرو ما زبان طراحی احساسی اشکودا که در مدل‌های اسکالا، کامیک و نسل چهارم اکتاویا به کار گرفته شده بود را بازسازی می‌کنیم. از ویژگی‌های طراحی اشکودا انیاک iV می‌توان به خطوط تندیسی، سطوح شفاف و المان‌های کریستالی که از هنر کریستال سازی بوهیمیا الهام گرفته شده، اشاره کرد.
با این حال نسبت‌های این خودرو با تمام SUVهای قبلی ما متفاوت است. قسمت جلوی اشکودا انیاک iV کوتاه‌تر است و خط سقف کشیده‌تری نسبت به دیگر مدل‌ها دارد. این ویژگی‌های باعث شده اشکودا انیاک iV دینامیک‌تر به نظر برسد.»


قابل‌توجه‌ترین تفاوت‌های طراحی بیرونی اتومبیلی که بر پایه پلتفرم MEB شکل گرفته با یک اتومبیل با موتور درون سوز چیست؟
آقای نیوهلد در پاسخ به این سوال می‌گوید: « این تفاوت‌ها شامل ارتفاع اتومبیل و اوورهنگ‌های جلو و عقب می‌شود. برای این که بتوانیم فضای بیشتری داشته باشیم، باتری‌های پلتفرم MEB در کف خودرو قرار داده شده که موجب می‌شود ارتفاع خودرو کمی بیش‌تر باشد. اگرچه فاصله بین دو محور بیش‌تر این ویژگی را به صورت بصری اصلاح می‌کند. اجزای تشکیل دهنده پیشرانه‌های الکتریکی فضای کم‌تر از پیشرانه های درون‌سوز اشغال می‌کند، همین موضوع اجازه می‌دهد در عقب و جلو اوورهنگ‌های کوتاه‌تری داشته باشیم.
بدنه کشیده و به شدت آیرودینامیک اشکودا انیاک iV، تاثیر مثبتی روی میزان پیمایش آن با یک شارژ گذاشته است. ضریب درگ اشکودا انیاک iV 0.27 است که عددی فوق‌العاده برای یک SUV در این اندازه محسوب می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه