شبکه‌های اجتماعی

پرچم‌دار جدید ام‌جی را بشناسیم

سبد شاسی‌بلندهای ام‌جی با HS کامل‌تر شد

چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی پکن، سایک موتور کانسپتی را با نام ام‌جی X-Motion به نمایش در‌ آورد که آینده‌ای نه چندان دور از خودروهای این شرکت را به تصور می‌کشید. امروز ام‌جی با انتشار عکس‌های رسمی از نسخه تولیدی این خودرو، از آماده شدن پرچم‌دار جدید شاسی بلند‌های خود با نام HS خبر داد.

ام‌جی HS تا اندازه زیادی به نسخه مفهومی خود پایبند است. هر چند پیش از این تصور می‌شد ام‌جی HS بر پایه روئی RX8 طراحی خواهد شد، اما اکنون رسانه‌های چینی می‌گویند این خودرو پلتفرم مشترکی با ام‌جی RX5 دارد که پلتفرم آن نیز با مدل GS مشترک است.
ام‌جی HS قرار است در نمایشگاه خودروی چنگدو که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، رونمایی شود وبه فاصله اندکی از آن تنها برای عرضه در بازار چین آماده می‌شود.
طراحی فضای کابین ام‌جی HS نکته‌ای است که توجه همه را به خود جلب کرده است. فضای کلی با چرم دو رنگ قرمز تیره و سیاه پوشیده شده است. سانروف پانورامای دو تکه، تزیینات فلزی برس خورده و نورپردازی ویژه، کابین ام‌جی HS را به محیطی لوکس تبدیل کرده است.
ویژگی‌هایی مانند صندلی‌های اسپرت، دکمه قرمز رنگ روی فرمان که برای فعال کردن حالت «سوپر اسپرت» است و دریچه‌های کولر که مانند توربین هواپیماهای جت است، فضای اسپرت کابین HS را تکمیل می‌کند. همین حس در نمایش‌گر 12.3 اینچی نیز وجود که دارد که فن‌آوری‌های پیشرفته را برای این خودرو به ارمغان آورده است.
مجموعه اطلاعات مورد نیزا راننده در این نشان‌گر تمام دیجیتالی گنجانده شده است. ام‌جی پرچم دار جدید خود را با رانندگی خودکار جدید خود همراه کرده که شامل نمایش نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر و خروج از خط می شود. دوربین 360 درجه این خودرو نیز به نمایش‌گر 10.1 اینچی مرکز داشبورد و سیستم صوتی Bose متصل شده است.
هنوز اطلاعاتی از پیشرانه این خودرو منتشر نشده است، اما با توجه به اشتراک پلت‌فرم آن با RX5، می‌توان پیش‌بینی کرد که با یک موتور 1.5 با توان 168 اسب بخار و یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت 220 اسب‌بخار همراه شود. نمونه 1.5 لیتری نیز احتمالا دو جعبه دنده 6 سرعته دستی و 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک و برای نمونه 2 لیتری یه جعبه‌دنده 6 سرعته دوکلاچه اتوماتیک همراه خواهد بود و به نظر می رسد تنها برای نمونه 2 لیتری امکان انتخاب سیستم AWD وجود داشته باشد.
خوشبختانه ام‌جی برای این خودروی خود چرخ‌های کوچک انتخاب نکرده است. این شرکت اعلام کرده مدل HS را با شهار «همیشه جوان» معرفی خواهد کرد.

نظر دهید


در همین زمینه