شبکه‌های اجتماعی

بیتل چینی با قلب الکتریکی
Automobile Farsi - ORA Punk Cat

اورا پانک کت در نمایشگاه اتومبیل شانگهای رونمایی شد

 

در نخستین شب از نمایشگاه اتومبیل شانگهای 2021، اورا، زیرمجموعه الکتریکی ساز گریت وال یک محصول پر حاشیه را رونمایی کرد. اورا پانک کت (ORA Punk Cat)، خودرویی که طراحی آن رترویی از فولکس واگن بیتل است، با این تفاوت که پیشرانه آن الکتریکی است و چهار در دارد.


در سال 2019، زمانی که فولکس واگن تولید بیتل را برای همیشه متوقف کرد، شایعه‌هایی مبنی بر تولد دوباره آن به عنوان یک خودروی الکتریکی چهار در منتشر شد، و اکنون این شایعه‌ها رنگ و بوی حقیقت به خود گرفته است. اورا که اخیرا اعلام کرده بود چنین ایده‌ای را در دست اجرا دارد. نمایشگاه اتومبیل شانگهای 2021 را فرصتی برای رونمایی از این خودرو دانست.

 

     بخوانید -> اورا هائومائو، کپی چینی پورشه پانامرا


همان‌گونه که در تصاویر نمایان است، فرم‌های کلاسیک بیتل به خوبی در اورا پانک کت اجرا شده است. فرم تخم مرغی سقف، شیشه کوتاه جلو، سپرهای کرومی آشنا و شیشه‌های کناری و چراغ‌های گرد، همگی المان‌هایی است که از بیتل گرفته شده است.


درون کابین اورا پانک کت نیز به خوبی توانسته روح خودروهای کلاسیک را دوباره اجرا کند. استفاده از رنگ‌های کرمی و کله غازی در کنار تزییات طلایی و قرمز، ناخودآگاه هنرهای سنتی چین را در ذهن تداعی می‌کند. طرح فرمان و دریچه‌های کولر که شبیه به توربین است نیز به حس کلاسیک این خودرو افزوده است. در این میان اما شاهد استفاده از یک نمایشگر بزرگ اطلاعات سرگرمی و یک نشانگر دایره‌ای دیجیتال هستیم.


اورا مدل پانک کت را یک ماشین زمان می‌داند که می‌تواند حسی از نوستالژی را مشتریان خود برانگیزد و حسی آمیخته از زمان حال و گذشته را در آن‌ها ایجاد کند. اورا می‌گوید این محصول برای «عبور از زمان و ادای احترام به گذشته» طراحی شده که برخی خودروهای کلاسیک از جمله خودروهای کلاسیک فولکس واگن را تداعی می‌کند.اگرچه تعداد زیاید قطعه‌های کرومی، چراغ‌های LED و چرخ‌های امروزی، ما را به زمان حال بر می‌گرداند.

 

نظر دهید