شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فولکس‌واگن ID.7
با قدرت کم‌تر اما اختلاف قیمت فاحش با نسخه آلمانی

فولکس‌واگن پیش‌فروش مدل تمام‌الکتریکی جدید خود یعنی ID.7 Vizzion را در چین و با همکاری شریک تجاری خود در این کشور یعنی FAW شروع کرده است. اگرچه نسخه چینی این مدل تقریبا بدون تفاوت با نسخه غربی است، اما قیمت بسیار کم‌تری دارد.

در واقع، جزییات مربوط به هزینه‌های این مدل نشان می‌دهد که قیمت پایه آن در چین، ۲۳۷ هزار و ۷۰۰ یوآن اعلام شده که با نرخ تبدیل فعلی، کمی بیش‌تر از ۳۳ هزار دلار است. این در حالی است که نسخه استاندارد ID.7 در آلمان، ۵۶ هزار و ۹۹۵ یورو یا ۶۲ هزار و ۳۰۰ دلار است. به عبارتی، خرید یک دستگاه ID.7 در خانه خود فولکس‌واگن، ۸۸ درصد بیشتر یا تقریبا دو برابر نسخه چینی آن هزینه خواهد داشت. به غیر از چند اختلاف جزئی و البته تفاوت قدرت خروجی، نسخه‌های چینی و غربی این مدل عملا عین یکدیگر هستند.

نسخه چینی مجهز به یک بسته باتری ۸۴.۸ کیلووات بر ساعت با یک موتور الکتریکی در محور عقب است که توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر را دارد. در مقابل، نسخه‌های اروپایی و آمریکایی این مدل از بسته‌های باتری ۷۷ کیلووات بر ساعت و ۸۶ کیلووات بر ساعت بهره می‌برد.در آلمان، نسخه دیفرانسیل عقب این خودرو به موتور قدرتمندتری با توان تولید ۲۸۲ اسب بخار مجهز است.

اگرچه قدرت تولیدشده توسط نسخه آلمانی کمی بیشتر است، اما به قدری نیست که بتوان تفاوت قیمت آن با نسخه چینی را توجیه کرد. از طرفی، نسخه چینی ID.7 نیز از ویژگی‌های مخصوص خود بهره می‌برد که باید آن‌ها را هم در نظر داشت. نسخه استاندارد خودرو، توانایی طی کردن مسافتی برابر با ۶۴۲ کیلومتر در چرخه CLTC را دارد. قرار است یک نسخه قدرتمند دوموتور و تمام‌چرخ محرک نیز عرضه شود که مسافت قابل‌پیمایش ۵۷۰ کیلومتر را خواهد داشت. جزییات مربوط به قیمت‌گذاری این نسخه هنوز اعلام نشده است.

قیمت‌گذاری فولکس‌واگن برای مدل ID.7 Vizzion، آن را در برابر رقبایی مثل تسلا مدلY با قیمت پایه ۲۶۶ هزار و ۴۰۰ یوآن (۳۷ هزار و ۳۰۰ دلار) و ب‌ام‌و iX با قیمت پایه ۲۸۵ هزار یوآن (۳۹ هزار و ۹۰۰ دلار) قرار می‌دهد. ویژگی‌های کلیدی نسخه چینی ID.7 شامل یک صفحه ۱۵ اینچی اطلاع‌رسانی و سرگرمی، یک پنل ابزار دیجیتالی کوچک، سیستم نمایش HUD، سیستم نورپردازی قابل‌تنظیم و سیستم صوتی قدرتمند Harman Kardon با ۱۶ بلندگو می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه