شبکه‌های اجتماعی

فیس‌لیفت جدید ام‌جی ZS برقی معرفی شد
اتومبیل فارسی - MG ZS EV Facelift

بدون جلوپنجره و استفاده از باتری قدرتمندتر جدید

 

 

 به دنبال عرضه نسخه به‌روز شده ICE-ZS، ام‌جی موتورز تصمیم گرفت تا نسخه جدید ZS را بدون جلوپنجره رونمایی کند. از مشخصه‌های اصلی این مدل برقی ام‌جی می‌توان به سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید و پکیج باتری بزرگ‌تر برای افزایش میزان پیمایش اتومبیل اشاره کرد.


برای اولین بار در سال 2018 ام‌جی ‌ZS برقی معرفی شد و به لطف قیمت رقابتی که در آن زمان برای آن تعیین شده بود، به سرعت محبوب شد. این فیس‌لیفت در ماه نوامبر به نمایندگی‌های فروش ام‌جی ارائه خواهد شد تا خریداران اروپایی را به خرید این SUV برقی ترغیب کنند.


از نظر طراحی، چراغ‌های LED جلو و عقب این اتومبیل برقی بسیار شبیه به ICE است اما سپر متفاوتی دارد که تمایز بیشتری نسبت به ام‌جی ICE ایجاد می‌کند. جلو پنجره ام‌جی ZS برقی به طور کامل از الگو جدیدی استفاده می‌کند و عملا از مد روز خودروها پیروی نمی‌کند و عملا جلوپنجره این اتومبیل پوشانده شده و ورودی‌های کوچکی در طرفین آن تعبیه شده است که ظاهری تمیز‌تر و آیرودینامیک‌تری به ام‌جی ZS بخشیده است.
تغییرات به همین نقطه خلاصه نمی‌شود بلکه شامل طراحی جدیدی برای چرخ‌ها و سپر عقب متفاوت آن است، حتی برای این نسخه برقی از لوله اگزوز تزئینی هم استفاده نشده و یکی نقاط تفاوت اساسی با نسخه معمولی این اتومبیل است.


سیستم اطلاعات و سرگرمی ام‌جی ZS برقی از نمایشگر 10.1 اینچی بهره می‌برد که با ویژگی‌های جدیدی همراه شده است. سیستم جدید MG iSMART روی این مدل پیاده‌سازی شده و همچنین قابلیت کنترل از راه دور و گزینه‌های اتصال بیشتر نیز به آن افزوده شده است.


با کنار گذاشتن به‌روزرسانی‌های ظاهری و تکنولوژی‌های استفاده در ام‌جی ZS برقی جدید، مهم‌ترین تغییر در درون اتومبیل استفاده از پک جدید باتری برای آن است، باتری جدید 72 کیلووات ساعت قدرت داشته و 439 کیلومتر قدرت پیمایش آن در هربار شارژ کامل است.


در سال 2022 ام‌جی قصد دارد نسخه ارزان‌تری با پک باتری 51 کیلووات ساعتی را برای مدل ارائه دهد که قدرت پیمایش 319 کیلومتر را خواهد داشت.


هر دو پک ارائه شده برای ام‌جی ZS برقی جدید در مقایسه با نسخه فیس‌لیفت شده قبلی بهتر است، آن نسخه از باتری 44.5 کیلووات‌ ساعتی برخوردار بود که در بهترین حالت 262 کیلومتر را می‌پیمود. این مدل از ام‌جی سیستم شارژ سریع را نیز پشتیبانی می‌کند. شارژ کامل ام‌جی ZS جدید با سوپرشارژرهای 100 کیلوواتی در 42 دقیقه انجام شده و با شارژرهای 7 کیلوواتی بیش از 10 ساعت برای شارژ کامل اتومبیل نیاز است.


قیمت این فیس‌لیفت جدید ام‌جی ZS برقی همزمان با عرضه آن به شوروم‌های ام‌جی در سراسر اروپا مشخص خواهد شد اما به نظر می‌رسد نسخه‌ای که از باتری بزرگ‌تری بهره می‌برد بیش از 40 هزار دلار و نسخه ارزان‌تر بیش از 35 هزار دلار قیمت داشته باشند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه