شبکه‌های اجتماعی

ام جی ماروِل آر 2021 معرفی شد
اتومبیل فارسی - ام جی مارول آر

کراس‌اوور تمام الکتریکی MG برای اروپا

 

ام‌ جی کراس‌اوور الکتریکی جدید خود را برای بازار اروپا معرفی کرد. ام جی ماروِل آر تا دو ماه آینده به صورت رسمی در این بازارا عرضه می‌شود و دارای سه موتور الکتریکی، سیستم تمام چرخ محرک و میزان پیمایش رقابتی است.


ام جی ماروِل آر (Marvel R) دارای یک موتور الکتریکی روی محور جلو و دو موتور الکتریکی روی محور عقب است که مجموع توان تولیدی این سه موتور الکتریکی 284 اسب بخار و 665 نیوتن‌متر گشتاور است. این توان به ام جی ماروِل آر اجازه می‌دهد در 1.8 ثانیه به سرعت 50 کیلومتر برسد و شتاب‌گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن تنها در 4.9 ثانیه صورت بگیرد. بر اساس اعلام ام‌جی، این خودرو می‌تواند به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت هم برسد و توان یدک کشی آن 750 کیلوگرم است. همچنین در آینده نسخه‌های دیفرانسیل عقب در کنار نسخه‌های تمام چرخ محرک قابل عرضه است.


بر اساس سیکل WLTP، کراس اوور بدون آلاینده ام‌جی می‌تواند با یک شارژ 400 کیلومتر را بپیماید. باتری‌های ام جی ماروِل آر که هنوز ظرفیت آن از سوی ام‌جی اعلام نشده را می‌توان با شارژر‌های 3 فاز در ایستگاه‌های عمومی شارژ کرد. علاوه بر این می‌توان با برق DC و سیستم شارژ سریع آن را شارژ کرد که پر شدن باتری‌های آن از 0 تا 80 درصد حدود 30 دقیقه زمان می‌برد. باتری‌های لیتیوم یونی این خودرو همچنین می‌تواند انرژی مورد نیاز دستگاه‌های دیگر مانند پمپ باد، اسکوتر برقی، لپتاپ یا وسیله‌های برقی دیگر را با سیستم V2L تامین کند.


ام جی ماروِل آر با طول، عرض و ارتفاع 4674، 1919 و 1618 میلی‌متری به وضوح از خودرویی مانند هیوندای کونا بزرگتر است و با فاصله بین دو محور 2800 میلی‌متری، می توان آن را از نظر اندازه با نسل دوم آئودی Q5 مقایسه کرد. فضای بار ام جی ماروِل آر 357 لیتر گنجایش دارد که با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب به 1396 لیتر افزایش می‌یابد. همچنین محفظه‌های درون کابین نیز حدود 150 لیتر فضا برای قرار دادن اشیا در اختیار سرنشین‌ها می‌گذارد.


از نظر ظاهری می‌توان گفت ام جی ماروِل آر هیچ شباهتی به برادر خود ام جی 5 استیشن الکتریکی ندارد، البته به جز خط شخصیتی که روی بدنه آن نقش بسته است. نمای جلو کمی جسورانه‌تر است. طراحان ام‌جی این بار برای خودروی الکتریکی‌شان جلوپنجره‌ سنتی را کناره گذاشته و جای آن را پوشانده‌اند. چراغ‌های جلو به شکل حرف C طراحی شده و یک نوار باریک LED آن‌ها را به هم متصل کرده است. در نمای عقب نیز چراغ‌های به ظرافت زیاد و به صورت یکپارچه به هم متصل شده و طرحی پخته را به نمایش می‌گذاردو در نهایت برای ایجاد این احساس که با یک کراس اوور مواجه هستید، پلاستیک‌های سیاه رنگ در قسمت پایینی خودرو تعبیه شده است.


به نظر می‌رسد فرمان و تودری‌ها از ام‌جی 5 گرفته شده باشد، اما این‌ها احتمالا تنها نقطه اشتراک کابین این دو خودرو خواهد بود. در مرکز داشبورد ام جی ماروِل آر یک نمایشگر عظیم عمودی 19.4 اینچی قرار گرفته که اطلاعات سرگرمی و کنترل سیستم تهویه مطبوع به وسیله آن صورت می‌گیرد. یک سلکتور دایره‌ای برای وضعیت دنده نیز زیر این نمایشگر بزرگ خودنمایی می‌کند. افزون بر این، یک نمایشگر 12.3 اینچی نیز برای اطلاعات مربوط به خودرو پشت فرمان تعبیه شده است. نورپردازی محیطی، پوشش چرمی صندلی‌ها، سنسورهای جلو و عقب و دوربین 360 درجه دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توان در تصاویر منتشر شده از این خودرو مشاهده کرد.


جزییات بیشتر مورد ویژگی‌های و قیمت ام جی ماروِل آر زمان رونمایی رسمی این خودرو در ماه مه منتشر خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه