شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا پریوس ۱۹۹۷
راهکار خلاقانه تویوتا برای کمک به محیط‌زیست


از معرفی اولین نسل تویوتا پریوس نزدیک به ۳۰ سال می‌گذرد. بسیاری از این خودروها یا به آخر عمر خود رسیده‌اند و یا در حال نزدیک شدن به آن هستند. به همین خاطر، اکثر آن‌ها گزینه‌ای مناسب برای بازیافت محسوب می‌شوند. باتری‌هایی که زمانی اولین نمونه‌های محصولات هیبریدی را تغذیه می‌کردند، اکنون هدف جدیدی خواهند داشت و با بازیافتشان، می‌توانند به نسل‌های بعدی خودروهای الکتریکی تویوتا کمک کنند. این راهکار مهم به لطف همکاری اخیر تویوتا با شرکت Redwood Materials دست‌یافتنی شده است.

ردوود متریالز یک شرکت بازیافت مخصوص صنعت خودروسازی است. تویوتا پیش از این موافقت کرده بود که خودروهای باتری‌محور در پایان راه خود را به این شرکت بدهد. اکنون و به لطف گسترش یافتن این شراکت، تویوتا نیز در مقابل به ماده‌های کاتد فعال و فویل مسی آند برای ساخت محصولات جدید دسترسی خواهد داشت.

کال لانکتون، مدیر ارشد تجاری ردوود متریالز درباره این همکاری گفته است: «امروز تویوتا در همکاری با شرکت ما، تصمیم قاطعی برای حرکت به سمت یک آینده تجدیدپذیر و پایدار گرفته است. آن‌ها نه تنها مدیریت مسئولانه و درست خودروهای پایان عمر خود را تضمین کرده‌اند، بلکه در حال برنامه‌ریزی برای تولید نسل بعد الکتریکی‌ها با استفاده از قطعات بازیافت‌شده تجدیدپذیر و تولید محلی هستند.»

تویوتا انتظار دارد اکوسیستم چرخه عمر باتری‌هایی که با ردوود تشکیل داده شامل بازیافت، بازتولید و کارکرد دوباره نزدیک به ۵ میلیون واحد عملیاتی شود. اکثریت مواد بازیافت‌شده (نه تمام آن‌ها) نیز توسط ناوگان خودروهای هیبریدی خود تویوتا تامین خواهد شد.  با توجه به آمار فروش بالای پریوس در کالیفرنیا، مقصد اکثر آن‌ها وقتی که به پایان عمر خود برسند، تاسیسات بازیافتی ردوود در نوادا خواهد بود. قطعات تولیدشده در این تاسیسات نیز به مرکز تولید باتری تویوتا که قرار است در کارولینای شمالی افتتاح شود ارسال خواهند شد.

AutomobileFa Toyota RedWood Materials 14020829



تویوتا تاکید می‌کند که همکاری خود با ردوود و استفاده دوباره از پریوس‌هایی که در پایان راه قرار دارند، منجر به کمک در کاهش هزینه‌های تولیدی و محلی کردن زنجیره تامین محصولات آتی خواهد شد. به غیر از منفعت‌های محیط‌زیستی، این حرکت مزایای مالیاتی مختلفی نیز برای تویوتا به همراه خواهد داشت.

شان ساگز، مدیر مرکز باتری تویوتا در کارولینای شمالی نیز درباره این همکاری گفته است: «ما از این که در حال فراهم کردن مواد و قطعات مهم باتری از محصولات خود و استفاده دوباره از آن‌ها در اکوسیستم آتی خودروهای تغذیه‌شده توسط باتری‌ها هستیم، بسیار خوشحالیم. ما به کار برای تامین و بازیافت ماده‌های باتری در داخل ایالات متحده ادامه می‌دهیم تا هم از این منابع باارزش، بیشترین استفاده ممکن را کرده باشیم و هم ردپای کربنی خود و آلایندگی‌های مربوط به آن را در طول این فرآیند کاهش دهیم.»

توجه به این نکته ضروری است که همکاری تویوتا با ردوود در حال حاضر، فقط شامل خودروهای فروخته‌شده در داخل آمریکا می‌شود. البته که احتمال گسترده شدن این شراکت در آینده وجود دارد اما برای تحقق یافتن آن، باید منتظر زنجیره‌های بزرگ‌تر تامین قطعات و البته برنامه‌ریزی بلندمدت از سوی تویوتا باشیم.

نظر دهید


در همین زمینه