شبکه‌های اجتماعی

آی‌ویز U6 رقیب جدید الکتریکی‌های بازار
Automobile Farsi - Aiways U6 Ion

شانگهای مهد نوپای الکتریکی


شرکت خودروسازی آی‌ویز محصول تصمیم مدیران اجرایی سایک و ولوو در چین است. فوکیان و گوفنگ سال 2017 تصمیم گرفتند تا با استفاده از تجربه خود شرکت خودروسازی جدید را در چین پایه‌گذاری کنند. هدف آن‌ها تولید نسل جدیدی از خودروهای برقی برای بازار چین و اروپا بود. Ai که اول اسم این شرکت را تشکیل می‌دهد در زبان چینی به معنی عشق است.


این دو مدیر اصلی شرکت آی‌ویز، رولان گامپرت را به عنوان سرتیم مهندسی و طراحی انتخاب کردند. گامپرت پیش از این در آئودی کار کرده و پس از آن ابر خودروی گامپرت را توسعه داده است. یکی از محصولاتی که گامپرت برای برند آی‌ویز طراحی کرده Aiways U5 است که پیش از این به نمایش گذاشته شده است. شانگهای مقر اصلی شرکت خودروسازی آی‌ویز است.


Aiways U5 در تابستان سال 2020 به بازار عرضه شد، اما با استقبال زیادی روبه‌رو نشد. به عنوان مثال در نیمه دوم سال 2020 از این اتومبیل 2600 دستگاه در چین و 550 دستگاه در اروپا فروخته شد، همچنین فروش آن از ابتدای سال 2021 تا کنون ، 1569 دستگاه بوده است. همچنین Aiways با رونمایی از مدل مفهومی AIways U6 lon در سال 2020 نوید تولید دومین محصول خود را داد که در واقع پایه و اساس مدل جدید این خودروسازی با U6 است.


Aiways U6 همان مدل U5 نیست بلکه از نظر فنی مشابه همان مدل بوده و از نظر طراحی کاملا متفاوت است. برای Aiways U6 تمام تجهیزات روشنایی و چراغ‌ها کاملا جدید بوده و کیت بدنه آیرودینامیکی پیشرفته‌ای روی بدنه Aiways U6 نصب شده است. همچنین سقف شیشه‌ای پانوراما با مساحت 2.1 مترمربع برای آی‌ویز U6 در نظر گرفته شده‌است.
به نسبت مدل مفهومی ارائه شده در سال 2020 در طراحی پنل جلوی خودرو کاملا تجدید نظر شده و اگر U5 سه نمایشگر برای کارهای مختلف استفاده کرده، برای Aiways U6 دو نمایشگر در نظر گرفته شده که البته نمایشگر پشت فرمان بسیار ابتدایی طراحی شده و برای اطلاعات اولیه بوده و همچنین در میانه داشبورد از نمایشگر لمسی 14.6 اینچی استفاده شده است.


Aiways U6 دیفرانسیل جلو طراحی شده و تنها از یک پیشرانه الکتریکی 190 اسب‌بخاری برخوردار است. این پیشرانه 315 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و در 7.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو الکتریکی از باتری‌های لیتیومی با حجم‌های 53 و 63 کیلووات ساعت بهره برده و بر اساس آزمایش NEDC بین 400 تا 500 کیلومتر را با یک بار شارژ طی می‌کند.


به نظر می‌رسد Aiways U6 پیش از پایان سال میلادی راهی بازار شود و قیمت آن با توجه به قیمت U5 چیزی نزدیک به 39 هزار دلار خواهد بود. شرکت خودروسازی آی‌ویز قرار است مدل مفهومی U7 را نیز رونمایی کرده که به نسبت مدل‌های قبلی بزرگ‌تر طراحی شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه