شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدس بنز اسپرینتر
با 402 کیلومتر پیمایش

 

پنج سال قبل، مرسدس بنز مدل eSprinter را به جهت عرضه در بازار اروپا معرفی کرد و هیچ قصدی برای ارائه آن در بازار آمریکا وجود نداشت. اما حالا این خودروساز برای رقابت با فورد E-Transit قصد دارد در نیمه دوم سال 2023 ون برقی خود را در بازار آمریکا به فروش برساند. شاید ظاهر اسپرینتر برقی آشنا باشد اما در باطن، این خودرو بر روی پلتفرم تطبیق پذیر الکتریکی که 350 میلیون تومان برای توسعه آن هزینه شده ساخته می‌شود. نسل دوم e-sprinter که در نیمه دوم 2023 به فروش می‌رسد در بازار کانادا نیز عرضه خواهد شد.


موتورالکتریکی این ون در پشت نصب شده که در نسخه پایه توان تولید 134 اسب‌بخار قدرت و در نسخه قدرتمند‌تر 201 اسب‌بخار و در هر دو حالت 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. ورژن بازار آمریکا شمالی از بزرگترین باطری با ظرفیت 113 کیلووات از نوع LFP بهره می‌برد. هنوز تست‌های بُرد مسافت نسخه آمریکا انجام نشده؛ اما این ون در بازار اروپا با یکبار شارژ می‌تواند 402 کیلومتر مسافت را در استاندارد (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) طی کند. تست‌های WLTP اروپا این عدد را 500 کیلومتر نشان می‌دهد. باطری‌ها را می‌توان با حداکثر توان 115 کیلووات ساعت شارژ کرد که در این صورت از 10 تا 80 درصد تنها در 42 دقیقه طول خواهد کشید.


فضای کابین بنز اسپرینتر کاملا آشنا است اما این برای اولین بار است که در یک خودرو تجاری از سیستم MBUX مرسدس استفاده می‌شود. این سیستم با توجه به ترافیک و نقشه‌های توپوگرافی، بهترین مسیر را به راننده پیشنهاد می‌دهد و راننده می‌تواند انتخاب کند که با چه میزان سطح باطری به مقصد برسد.


حداکثر میزان فضا بار این ون اسپرینتر 13.818 لیتر و وزن ناخالص آن 4.2 تن است.


مرسدس بنز این ون را در کارخانه دوسلدورف، چارلستون ( کارولینا جنوبی ) و لودویگزفیلد آلمان تولید می‌کند تا در 60 بازار جهانی اسپرینتر را به فروش برساند.

 

نظر دهید


در همین زمینه