مدیران خودرو از دو محصول جدید برند اکستریم رونمایی کرد
یکشنبه, 08 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
در مجموعه ایران مال برگزار شد
باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
بایک بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد
چهارشنبه, 04 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تیارا پرایم به دیار رفت
هیولای آفرودی رضوانی انتقام ارتقای کابین دریافت می‌کند
سه شنبه, 03 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
جت شخصی روی زمین
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - زیکر 007
سریع‌ترین باتری در خودروهای برقی

 در تاریخ ۱۳ آگوست، زیکر در کنفرانس خبری نسل جدید تکامل، نسخه سال ۲۰۲۵ از 007 را معرفی کرد.

 

باتری جدید زیکر 007

احتمالا هیجان‌انگیزترین تغییر این است که این خودرو اکنون با نسخه نسل دوم Golden Battery عرضه خواهد شد. از دیگر نکات برجسته می‌توان به  شتاب سریع‌تر، کابین هوشمند ارتقا یافته و آپشن‌های جدید چرخ‌ها اشاره کرد. زیکر 007 به عنوان یک سدان متوسط، از زمان عرضه اولیه با دو باتری مختلف ۷۵ کیلووات ساعتی Golden Battery و باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی کیلین از شرکت CATL در دسترس بوده است. مدل سال ۲۰۲۵ زیکر 007 نیز باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی کیلین را در نسخه‌هایی که برد طولانی‌تر دارند، حفظ می‌کند. این باتری یک باتری لیتیومی سه‌گانه است که برای شارژ فوق سریع بهینه شده است. در همین حال، نسخه‌های ۷۵ کیلووات ساعتی به Golden Battery نسل دوم ارتقا پیدا کردند که یک باتری لیتیوم فسفات آهن است که توسط خود زیکر توسعه یافته است.

تا کنون، بزرگترین تغییر شناخته شده در مورد نسخه نسل دوم Golden Battery این است که نرخ شارژ در آن افزایش یافته است. این بدان معناست که در عمل می‌توان آن را از ۱۰ تا ۸۰ درصد در 10 دقیقه و 30 ثانیه شارژ کرد که چهار و نیم دقیقه سریع‌تر از نسل اول است. زیکر ادعا می‌کند که این باتری اکنون سریع‌تر از یک باتری لیتیومی سه‌گانه شارژ می‌شود و سریع‌ترین باتری تولید انبوه در جهان است. در نتیجه، این امر زیکر 007 مجهز به Golden Battery سریع‌ترین زمان شارژ در بین خودروهای برقی تولید انبوه جهان را خواهد داشت.

 

AutomobileFa Zeeker 007 3 14030524

 

ارتقای شتاب زیکر 007

زمان شتاب زیکر 007 ارتقا یافته است. در نسخه‌های دیفرانسیل عقب زمان ۰ تا ۱۰۰ از  ۵/۴ ثانیه به 5 ثانیه و برای نسخه پایه چهار چرخ محرک شتاب از 3/5 به 3/4 ثانیه کاهش پیدا کرده است. در همین حال، زمان شتاب نسخه پرفورمنس چهار چرخ محرک بدون تغییر  2/84 ثانیه باقی می‌ماند که زیکر ادعا می‌کند آن را سریع‌ترین خودروی تمام برقی  سطح متوسط ​​جهان می‌کند. ظاهراً این الگوریتم در قالب یک به روز رسانی به مدل‌های قدیمی نیز ارسال خواهد شد، به این معنی که زمان شتاب آنها نیز ارتقا خواهد یافت.

 

رانندگی هوشمند زیکر 007

زیکر 007 مدل ۲۰۲۵ با سیستم رانندگی هوشمند هاوهان ۲.۰ و دو تراشه انویدیا اورین ایکس عرضه می‌شود. با کمک بیش از ۳۰ سنسور، زیکر 007 می‌تواند ۳۰ نوع تقاطع پیچیده را با نرخ موفقیت بیش از ۹۵ درصد مدیریت کند. سیستم جدید هزار سناریوی ترافیکی جدید را معرفی می‌کند و دقت شناخت بیش از ۱۲۰ درصد بهبود یافته است. به عنوان بخشی از این ارتقا، توانایی پارکینگ نیز بهبود یافته است. یکی از ویژگی‌های جدید پارکینگ نوک انگشتی کنترل از راه دور است که با قابلیت drag and drop امکان علامت گذاری یک فضای پارکینگ موقت را فراهم می‌کند. در چند ماه آینده، ارتقاءهای مختلفی انجام خواهد شد که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ به قابلیت خودرانی کامل ختم می‌شود.

 

سیستم عامل زیکر 007

سیستم عامل به Zeekr OS AI ارتقا یافته است. با استفاده از این سیستم عامل، اکنون می‌توان تمام سیستم‌های خودرو را از هر نقطه از کابین با صدا کنترل کرد. علاوه بر پیروی از دستورات، این سیستم می‌تواند بر اساس سناریوهای از پیش تعریف شده توصیه‌های مناسب ارائه دهد. این موارد شامل یادآوری شارژ خودرو یا تغییر گردش داخلی تهویه مطبوع هنگام ورود به تونل است. زیکر ادعا می‌کند که این خودرو دارای درک ۷۲۰ درجه‌ای است، به این معنی که ۳۶۰ درجه در اطراف خارج خودرو و همچنین ۳۶۰ درجه در داخل خودرو وجود دارد. 

 

AutomobileFa Zeeker 007 2 14030524


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها