کیا اسپورتیج 2024 به ایران آمد
چهارشنبه, 28 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
رونمایی توسط کوشا خودرو در نمایشگاه خودروی مشهد 1403
KMC CR6 سدان جدید کرمان موتور
چهارشنبه, 28 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
در نمایشگاه خودروی مشهد 1403 به نمایش درآمد
 KMC SR5 جدیدترین کراس‌اوور کرمان موتور معرفی شد
چهارشنبه, 28 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
در نمایشگاه خودروی مشهد 1403
مشخصات فنی تیگو 7 اسپرت منتشر شد
دوشنبه, 26 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
لندروور چینی در راه بازار 
سدان برقی چری فالوین A9 معرفی شد
یکشنبه, 25 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
اولین سدان از سری فالوین
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - وولینگ مینی EV
بزرگ‌تر از قبل

 اخیراً وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اطلاعات کاملی از نسخه جدید و فیس‌لیفت شده‌ی خودروی محبوب وولینگ هونگ‌گوآنگ مینی EV منتشر کرده است. این خودرو با حفظ ساختار داخلی تقریباً مشابه مدل قبلی، ظاهری کاملاً نوآورانه و متفاوت به خود گرفته است.

خودروی برقی شهری وولینگ هونگ‌گوآنگ مینی EV که تولید مشترک شرکت سایک-جی‌ ام-وولینگ است، از زمان عرضه در سال ۲۰۲۰ در بازار چین به موفقیت چشمگیری دست یافت و فروش بی‌نظیری را تجربه کرد. براساس آخرین اطلاعات منتشر شده، نسل جدید این خودرو ابعاد بزرگتری نسبت به مدل قبلی خود دارد. با افزایش طول، عرض و ارتفاع، فضای داخلی و خارجی این خودرو جادارتر شده است. همچنین، فاصله محوری بیشتر، به راحتی بیشتر سرنشینان در حین رانندگی کمک می‌کند. این تغییرات در ابعاد، نشان از تلاش سازنده برای بهبود عملکرد و جذابیت بیشتر این خودروی محبوب است.

 

نسل جدید وولینگ هونگ‌گوآنگ مینی EV

نسل جدید وولینگ هونگ‌گوآنگ مینی EV با حفظ فضای داخلی آشنا، ظاهری کاملا متفاوت به خود گرفته است. خطوط تیز و جعبه‌ای مدل قبلی جای خود را به طراحی نرم و گردتری داده که شباهت زیادی به وولینگ بینگو دارد. این خودرو همچنان به همان موتور الکتریکی 40 اسب بخاری مجهز است که در مدل سال گذشته نیز استفاده می‌شد و به آن امکان می‌دهد تا به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. باتری لیتیوم فسفات آهن این خودرو نیز بدون تغییر باقی مانده است. به طور خلاصه، این مدل جدید تلفیقی از طراحی مدرن و مشخصات فنی اثبات شده است.

طبق اسناد منتشر شده توسط نهاد دولتی چین، نسل جدید وولینگ هونگ‌گوآنگ مینی EV با ظاهر بیرونی کاملاً جدید عرضه خواهد شد. از جمله ویژگی‌های جدید این خودرو می‌توان به سقف دو رنگ، قالپاق‌ها و رنگ‌بندی بدنه متنوع اشاره کرد. با این حال، طراحی داخلی خودرو تغییرات چندانی نخواهد داشت و همچنان به صورت چهار صندلی و درب عقب هاچ‌بک باقی خواهد ماند.

وولینگ هونگ‌گوآنگ مینی EV به همراه سایر محصولات شرکت مشترک SGMW، نقش مهمی در بهبود عملکرد فروش سایک داشته است، به ویژه در شرایطی که این شرکت دولتی با کاهش فروش در سایر محصولات خود مواجه شده است. انتظار می‌رود قیمت مدل جدید از حدود ۳۲۰۰۰ یوان (4511 دلار آمریکا) آغاز شود.

بر اساس آمار منتشر شده، فروش خودروی برقی مینی EV شرکت وولینگ در اوایل سال ۲۰۲۳ از مرز یک میلیون دستگاه گذشت. با این حال، در سال گذشته شاهد کاهش محسوسی در فروش این خودرو بودیم به طوری که تنها 238 هزار دستگاه از آن به فروش رسید. این رقم در مقایسه با 405 هزار دستگاه فروخته شده در سال ۲۰۲۲ و 395 هزار دستگاه فروخته شده در سال ۲۰۲۱ کاهش قابل توجهی است. شرکت وولینگ در طول این مدت مدل‌های متنوعی از مینی EV را روانه بازار کرده است که از جمله آنها می‌توان به نسخه کروک و نسخه لوکس ماکارون اشاره کرد. با این حال، این اولین باری است که مدل پایه این خودرو از زمان عرضه در سال ۲۰۲۰ تاکنون، به روزرسانی می‌شود.

 

AutomobileFa wuling mini ev 2 14030626

 

 

نظر دهید


جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها