باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
بایک بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد
چهارشنبه, 04 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تیارا پرایم به دیار رفت
هیولای آفرودی رضوانی انتقام ارتقای کابین دریافت می‌کند
سه شنبه, 03 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
جت شخصی روی زمین
نسل جدید تویوتا راو 4 در ایران رونمایی شد
یکشنبه, 01 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
عرضه توسط شرکت نامی خودرو
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - ربات واکر S لایت
ساخته شده توسط شرکت رباتیک یوبی‌تک

 زیکر زیرمجموعه خودروهای برقی گروه جیلی، در حال آزمایش ربات‌های انسان‌نما برای کار در کارخانه است و پس از نیو به آخرین خودروسازی تبدیل می‌شود که از این ربات انسان نما استفاده می‌کند.

طبق گزارشاتی که اخیرا منتشر شده، یک کارخانه زیکر در اوایل جولای از اولین ربات انسان‌نمای  واکر S لایت از شرکت سازنده ربات یو‌بی‌تک رباتیک استقبال کرد. بر اساس این گزارش، واکر S لایت،  محصول جدید سبک وزن یو‌بی‌تک برای بخش‌های تولید هوشمند و لجستیک هوشمند تا امروز 21 روز متوالی در کارخانه زیکر کار کرده است. یو‌بی‌تک می‌گوید این ربات انسان‌نما به کارکنان در انجام وظایف بلند کردن کمک کرده است و میزان تکمیل وظایف و سختی اجرای آن در بین بهترین‌های صنعت بوده است. طبق این بیانیه، فعالیت ربات انسان‌نما در کارخانه زیکر نتیجه همکاری بین یو‌بی‌تک، جیلی هولدینگ و شرکت اتوماسیون مهندسی میراکل است.

یو‌بی‌تک می‌گوید سه طرف برای توسعه ربات‌های انسان‌نما برای سناریوهای تولید هوشمند خودرو و قطعات با هم همکاری خواهند کرد. طبق گفته این شرکت، واکر S لایت در طول آموزش سه هفته‌ای در محل، ناوبری بصری همزمان محلی‌سازی و نقشه‌برداری معنایی (VSLAM)، یادگیری تقلیدی انتها به انتها، تشخیص بصری و کنترل حرکت دقیق تمام بدن را برای ناوبری خودکار و راه رفتن تحت بار در خطوط مونتاژ مختلف و کار هماهنگ با وسایل نقلیه هدایت خودکار (AGV) ترکیب می‌کند.

طبق گفته یو‌بی‌تک، واکر S لایت مجهز سنسورهای شش بعدی نیرو، می‌تواند هنگام بلند کردن جعبه‌های ۱۵ کیلوگرمی به طور پایدار راه برود. زیکر آخرین سازنده خودروهای برقی است که در حال آزمایش ربات‌های انسان‌نما در کارخانه‌ها است و قرار است اتوماسیون خطوط تولید را بیشتر کند. 

 

AutomobileFa Walker S lite 2 14030524


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها