کیا پراید برقی با 107 اسب بخار قدرت معرفی شد
سه شنبه, 17 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
به مناسبت تولد 80 سالگی کیا 
تویوتا کمری 2025 به ایران رسید + مشخصات فنی و عکس
دوشنبه, 16 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
رونمایی از سه مدل تویوتا توسط اتوخسروانی
 آلفارومئو ۳۳ ناواجو شاهکار برتونه در دهه‌ی ۷۰ میلادی
دوشنبه, 16 مهر 1403
امیررضا اسماعیلی
دوران طلایی کانسپت‌های ایتالیایی
قیمت و اولین شرایط فروش سدان ایگل کرمان موتور اعلام شد
دوشنبه, 16 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
سدان اختصاصی کرمان موتور
رونمایی از خودروهای جدید پلیس ایران
یکشنبه, 15 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
به مناسبت هفته نیروی انتظامی
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - تویوتا کمری 2025
رونمایی از سه مدل تویوتا توسط اتوخسروانی

 اتوخسروانی شب گذشته در خ شریعتی نرسیده به سه راه معلم از سه محصول تویوتا رونمایی و شوروم رسمی محصولات تویوتا را افتتاح کرد.اتوخسروانی به عنوان نماینده انحصاری و اختصاصی فروش و خدمات پس از فروش شرکت نگین تندیس الماس، سه مدل از محصولات تویوتا را برای ایران رونمایی کرد. شرکت نگین تندیس الماس قرار است به عنوان یکی از نماینده‌های تویوتا در ایران فعالیت کند. تویوتا کمری هیبرید 2025، تویوتا کرولا 2024 و تویوتا کرولا کراس هیبرید 2024 از محصولاتی بودند که شب گذشته رونمایی شدند. قیت‌گذاری این سه خودرو به نحوی است که قرار است در سامانه وارداتی‌ها عرضه شود و مختص سامانه جانبازان نیست.

 

تویوتا کمری 2025

تویوتا کمری وارداتی به پیشرانه هیبریدی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر مجهز است که قادر به تولید ۲۳۲ اسب بخار قدرت و ۲۶۳ نیوتن‌متر گشتاور است. این نیرو از طریق گیربکس اتوماتیک E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. با این پیشرانه، شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت در ۷.۵ ثانیه امکان‌پذیر است و حداکثر سرعت خودرو به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این خودرو نیز در سیکل ترکیبی به طور میانگین ۴.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است. همچنین این خودرو در نسخه هیبریدی با موتور بنزینی 2 لیتری که 197 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور دارد نیز در آینده عرضه خواهد شد.

از جمله امکانات رفاهی این خودرو وارداتی ژاپنی می‌توان به نمایشگر ۹ اینچی مولتی مدیا با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سیستم صوتی جی‌بی‌ال با ۹ اسپیکر، سیستم تهویه خودکار دوگانه، صندلی‌های جلو برقی به‌همراه مموری، گرمکن و تهویه، سقف پانورامیک و استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید اشاره کرد. ۱۰ ایربگ (جلو، جانبی، پرده‌ای و زانویی)، سیستم هشدار خروج از خط، پیشگیری از تصادف، تشخیص علائم ترافیکی و کروز کنترل تطبیقی هم برخی از امکانات ایمنی شاخص آن هستند.

 

 

تویوتا کرولا 2024

سدان تویوتا کرولا 2024 از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و ۱۷۲ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد که نیروی آن از طریق گیربکس اتوماتیک E-CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو قادر است در ۹.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این سدان نیز به طور متوسط ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

نمایشگر مرکزی ۸ اینچی با اتصال اندروید اوتو و اپل کارپلی، سیستم صوتی JBL، تهویه خودکار و صندلی‌های چرمی تعدادی از امکانات رفاهی این ماشین وارداتی نگین تندیس الماس هستند. امکانات ایمنی در نظر گرفته شده برای این خودرو، پیشگیری از تصادف، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، کمک به حفظ مسیر، ترمز اضطراری خودکار و ایربگ‌های چندگانه هستند.

 

 

تویوتا کرولا کراس 2024

تویوتا کرولا کراس 2024 مجهز به پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر است که توان تولید ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. مصرف سوخت این کراس‌اوور در سیکل ترکیبی به‌طور متوسط ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

این شاسی بلند وارداتی با برخی از امکانات ظاهری و رفاهی نظیر نمایشگر مرکزی ۸ یا ۱۰ اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سیستم تهویه خودکار دوگانه، سیستم صوتی با ۶ یا ۹ اسپیکر، ورود و استارت بدون کلید، سقف پانورامیک، چراغ‌های ال‌ای‌دی جلو و عقب، و رینگ‌های آلیاژی ۱۷ یا ۱۸ اینچی عرضه می‌شود. آپشن‌های ایمنی آن هم شامل سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین عقب، سیستم جلوگیری از برخورد در جلو، هشدار خروج از خط، سیستم کمکی حفظ خودرو در خط، کروز کنترل تطبیقی و ترمز اضطراری خودکار می‌شوند.

 


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها