کیا اسپورتیج 2024 به ایران آمد
چهارشنبه, 28 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
رونمایی توسط کوشا خودرو در نمایشگاه خودروی مشهد 1403
KMC CR6 سدان جدید کرمان موتور
چهارشنبه, 28 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
در نمایشگاه خودروی مشهد 1403 به نمایش درآمد
 KMC SR5 جدیدترین کراس‌اوور کرمان موتور معرفی شد
چهارشنبه, 28 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
در نمایشگاه خودروی مشهد 1403
مشخصات فنی تیگو 7 اسپرت منتشر شد
دوشنبه, 26 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
لندروور چینی در راه بازار 
سدان برقی چری فالوین A9 معرفی شد
یکشنبه, 25 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
اولین سدان از سری فالوین
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - شاهین پلاس اتوماتیک
ویژه مرداد 1403

 جواد توسلی مهر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با ارسال نامه‌ای به رییس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس و اوراق بهادار قیمت فروش پایه (خالص کارخانه) شاهین پلاس اتوماتیک را اعلام کرد.

بر اساس اعلام رسمی سایپا، قیمت پایه شاهین پلاس اتوماتیک 638 میلیون و 314 هزار و 178 تومان اعلام شده است که این قیمت بدون احتساب هزینه‌های مربوط به بیمه شخص ثالت، شماره گذاری، عپارش و مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌های قانونی است.
پیش بینی می‌شود با اعمال این هزینه‌ها قیمت نهایی شاهین پلاس اتوماتیک برای مصرف کننده به حدود ۷۵۰ تا ۷۷۰ میلیون تومان برسد.

 

مشخصات فنی شاهین پلاس

شاهین پلاس اتوماتیک در بخش قوای محرکه و جعبه دنده در واقع همان تارای اتوماتیک ایران خودرو است زیرا از همان پیشرانه TU5 پلاس و گیربکس تارا محصول ایران خودرو استفاده می‌کند. این موتور با نام ME16 در شاهین پلاس اتوماتیک به کار رفته است. همانطور که احتمالا می‌دانید، پیش از تحریم‌ها و خروجی شرکای خارجی خودروسازان داخلی از ایران، شرکت سایپا و ایران خودرو هر دو امتیازهای لازم برای تولید این پیشرانه را که در محصولات پژو و سیتروئن به صورت مشترک استفاده می‌شود دریافت کرده بودند و حال نیز این پیشرانه در دو محصول شاهین پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک در حال استفاده است.

شاهین پلاس اتوماتیک مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است که توان تولید حداکثر قدرت ۱۱۱ اسب بخار و 150 نیوتن‌متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو می رسد. سیستم تعلیق جلوی شاهین پلاس از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع یکپارچه با محور پیچشی است.

نظر دهید


جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها