رونمایی از خودروهای جدید پلیس ایران
یکشنبه, 15 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
به مناسبت هفته نیروی انتظامی
منصوری رولزرویس اسپکتر را به عرش رساند
شنبه, 14 مهر 1403
امیررضا اسماعیلی
شاهکار جدید منصوری
مینی ون برقی ایران خودرو دیزل
شنبه, 14 مهر 1403
مرصاد آقابابارنگرز
در نمایشگاه حمل و نقل شهری به نمایش درآمد
برونو ساکو طراح مشهور مرسدس بنز در 90 سالگی درگذشت
سه شنبه, 10 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
نگاهی به کارنامه طراح افسانه‌ای مرسدس بنز
مدیران خودرو از دو محصول جدید برند اکستریم رونمایی کرد
یکشنبه, 08 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
در مجموعه ایران مال برگزار شد
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - سایپا اطلس
افزایش حدود 1.1 درصدی

 قیمت جدید سایپا اطلس G در مهرماه با رشد 5 میلیون تومان به ۴۱6 میلیون و 665 هزار تومان رسید.

به گزارش اتومبیل فارسی، سایپا در آخرین بخشنامه صادره به مشتریان و نمایندگی ها، قیمت جدید خودرو اطلس G ویژه مهر را اطلاع رسانی کرد.

براساس این گزارش، قیمت این محصول که پیش از این در شهریور 411.9 میلیون تومان بود با افزایش حدود 1.1 درصدی به 416 میلیون و 665 هزار تومان رسیده است. 

 

مشخصات فنی

سایپا اطلس در تمامی تیپ‌ها به پیشرانه M15 GSI مجهز شده است. این پیشرانه از نوع 1.5 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ است و نسبت به پیشرانه M15 که در خانواده تیپا و ساینا مورد استفاده قرار گرفته، به سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز شده است. این تغییر، مصرف سوخت کم‌تر و تولید گشتاور بیش‌تر در دور موتور پایین‌تر را به همراه داشته است. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت حدود 6.9 لیتر در صد کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی است.

پیشرانه مورد استفاده در سایپا اطلس توانایی تولید 90 اسب بخار قدرت در دور 5250 و بیشینه گشتاور 137 نیوتن‌متر را در 4000 دور در دقیقه دارا است. این پیشرانه در تیپ‌های E و L به جعبه‌دنده اتوماتیک CVT با حالت تعویض دستی 6 سرعته (تیپ ترونیک) و در دو تیپ G و S به جعبه‌دنده 5 سرعته دستی مجهز شده است.

 

امکانات رفاهی و ایمنی سایپا اطلس

اطلس در دو تیپ ۱ و ۲ به بازار عرضه می‌شود. تیپ ۱ امکاناتی مانند تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده، سنسور پارک دنده عقب، تنظیم ارتفاع دستی چراغ‌های جلو، شیشه‌های جلو و عقب برقی، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3، بلوتوث و USB را به همراه دارد. تیپ ۲ علاوه بر امکانات تیپ ۱، از تجهیزاتی مانند سیستم ناوبری، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، دوربین دید عقب، کنترل صدا از روی فرمان، صندلی چرم، آینه‌های جانبی تاشو برقی و گرمکن، سانروف، کروز کنترل و محدودکننده سرعت و سیستم استارت دکمه‌ای نیز بهره می‌برد.


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها