نسل دوم فولکس واگن تایرون با چیدمان سه ردیفه برای بازار جهانی معرفی شد
پنج شنبه, 26 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
برادر بزرگ‌تر تیگوان
سیتروئن C4 و C4 X با ظاهری جدید در نمایشگاه خودروی پاریس حاضر شدند
سه شنبه, 24 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
رخ جدید سیتروئن C4
رنو 4 برقی در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد
دوشنبه, 23 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
تولد دوباره یک افسانه
با رولز رویس گوست سری II آشنا شوید
یکشنبه, 22 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
نسخه‌ای لوکس‌تر از سدان معروف خودروساز انگلیسی
اولین کراس اوور برقی لینک اند کو برای بازار اروپا معرفی شد
شنبه, 21 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
عکس سلفی با آیینه عقب
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - رنو R4
تولد دوباره یک افسانه

 رنو در نمایشگاه اتومبیل پاریس 2024 از نسل جدید رنو R4 E-Tech رونمایی کرد. این SUV کاملاً برقی و کوچک، به عنوان یک طراحی مدرن و برقی از رنو ۴ دهه 1960 میلادی طراحی شده و بر عملکرد خوب و اقتصادی بودن تأکید دارد.

 

مشخصات ظاهری رنو R4 E-Tech 

چهره این خودرو با یک جلوپنجره یک‌تکه از شیشه پلی‌کربنات پوشیده شده که دور آن با یک قاب مشکی ضخیم احاطه شده که لبه‌های آن نورانی است. چراغ‌های جلوی گرد و چراغ‌های عقب کپسولی در دو طرف بدنه قرار دارند.

سقف پلاستیکی این خودرو به صورت تاشو سه‌لایه باز می‌شود. شما می‌توانید آن را نیمه‌باز نگه دارید تا به عنوان سان‌روف استفاده شود یا کاملاً باز کنید تا طولش به ۹۲ سانتی‌متر و عرضش به ۸۰ سانتی‌متر برسد. نکته جالب این است که برای وقتی که فشار دادن دکمه‌ها خیلی سخت به نظر می‌رسد می‌توانید با استفاده از دستیار مجازی رنو این سقف را باز کنید. 

رنو R4 E-Tech همچنین رینگ‌های آلیاژی چهارپره با طراحی Y و هاب‌های هشت‌ضلعی دارد. خریداران می‌توانند از میان هفت رنگ مختلف، از جمله قرمز و آبی، انتخاب کنند. رنو ادعا می‌کند که برای R4 برقی تا ۶۷۰ ترکیب رنگ مختلف وجود دارد و داخل خودرو به سلیقه مشتری  قابل سفارشی سازی است.

داخل کابین R4 E-Tech، یک صفحه نمایش افقی دوگانه وجود دارد که شامل یک نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی، یک صفحه نمایش چندرسانه‌ای ۱۰ اینچی و یک سیستم صوتی ۴۰۱ کیلووات هارمن کاردون با 9 بلندگو است.

همچنین سرویس‌های گوگل و چت جی پی تی در این خودرو وجود دارند و رنو 4 به شما این امکان را می‌دهد که به بیش از ۲۰۰ سؤال مختلف مسافران پاسخ دهد و تا ۲۶ سیستم کمکی برای راننده با سطح ۲ در دسترس باشد.

 

مشخصات فنی رنو R4 E-Tech 

رنو R4 E-Tech بر روی پلتفرم آمپر اسمال (AmpR Small) ساخته شده است و 68 درصد از قطعاتش با رنو ۵ E-Tech مشترک است و طول آن ۶۰۰ میلی‌متر  بلندتر از هاچ‌بک رنو ۵ بوده و به ۴۱۴۰ میلی‌متر می‌رسد. ابعاد بزرگ‌تر این SUV فضای بیشتری را برای سرنشینان در کابین فراهم کرده و همچنین دارای ۴۲۰ لیتر  فضای بار است.

رنو R4 E-Tech با دو پیشرانه کاملاً برقی در دسترس خواهد بود. نسخه پایه این مدل یک موتور الکتریکی ۱۱۸ اسب بخاری را با یک باتری ۴۰ کیلووات ساعتی ترکیب کرده و دامنه پیمایش ۳۰۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد. گزینه دیگر، یک موتور الکتریکی قدرتمندتر با قدرت ۱۴۸ اسب بخار را با یک باتری بزرگ‌تر ۵۲ کیلووات ساعتی همراه می‌کند و دامنه پیمایش را به ۴۰۲ کیلومتر افزایش می‌دهد.

نسخه اصلی رنو ۴ یک موفقیت جهانی به شمار می‌رفت و تخمین زده می‌شود که در طول ۳۱ سال تولید، ۸.۱۳ میلیون دستگاه از آن در پنج قاره به فروش رسیده است. در یک مصاحبه معروف، مدیرعامل سابق رنو، پیر دریفوس، رنو 4 را به خاطر قابلیت تطبیق‌پذیری‌اش با یک جفت شلوار جین مقایسه کرد. همین مقایسه معروف باعث شده است تا طراحی سبک جین برای داخل کابین رنو 4 برقی به صورت آپشن عرضه شود.

 


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها