باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
بایک بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد
چهارشنبه, 04 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تیارا پرایم به دیار رفت
هیولای آفرودی رضوانی انتقام ارتقای کابین دریافت می‌کند
سه شنبه, 03 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
جت شخصی روی زمین
نسل جدید تویوتا راو 4 در ایران رونمایی شد
یکشنبه, 01 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
عرضه توسط شرکت نامی خودرو
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - میتسوبیشی، هوندا و نیسان
با تمرکز بر خودروهای برقی و نرم افزار هوش مصنوعی

 طبق گزارش جدیدی از ژاپن، میتسوبیشی موتورز آماده پیوستن به مشارکت تازه تاسیس شده هوندا و نیسان با تمرکز بر خودروهای برقی و نرم افزار هوش مصنوعی است.

ورود به این اتحاد جدید که در مارس ۲۰۲۴ توسط هوندا و نیسان اعلام شد، می‌تواند به میتسوبیشی کمک کند تا هزینه‌های تحقیق و توسعه مرتبط با خودروهای برقی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. همچنین این سه شرکت می‌توانند با استانداردسازی نرم افزارهای مرتبط با هوش مصنوعی در خودروهای خود، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند با عقد قراردادهای تولید مشترک در زمینه‌هایی مانند سیستم‌های محرکه هیبریدی پلاگین و خودروهای کوچک، خط تولید خود را گسترش دهند.

 

این گزارش از نیویورک تایمز منتشر شده و جزئیاتی درباره شرایط این قرارداد ارائه نمی‌دهد. با این حال، در اعلامیه اولیه مشارکت، هوندا و نیسان تاکید کردند که قصد ندارند سرمایه گذاری مشترک انجام دهند. تحلیلگر گلدمن ساکس انتظار دارد که نرم افزار مهم‌ترین حوزه همکاری باشد. رویترز برای این موضوع با نمایندگان میتسوبیشی، هوندا و نیسان تماس گرفت، اما هر سه آن‌ها از اظهار نظر خودداری کردند. با این حال، این گزارش برای افزایش 6/3 درصدی سهام میتسوبیشی، 2/8 درصد برای نیسان و 2/6 درصد برای هوندا کافی بود.

 

 دو شرکت از سه شرکت حاضر در این اتحاد، قبلا عضو اتحاد گسترده‌تر رنو-نیسان-میتسوبیشی بوده‌اند و همین مذاکرات را آسان‌تر کرده است. گلدمن ساکس مشارکت میتسوبیشی را یک "پیشرفت طبیعی" توصیف کرد، زیرا نیسان ۳۴ درصد از سهام میتسوبیشی را در اختیار دارد. اوایل این ماه گزارش شد که تویوتا پس از همکاری اخیر بین تویوتا، سوبارو و مزدا برای توسعه موتورهای احتراق داخلی، با سوزوکی، سوبارو و مزدا برای تولیدات خودروهای برقی همکاری خواهد کرد. این امر عملاً صنعت خودروسازی ژاپن را به دو تیم رقیب تقسیم می‌کند. 

 

خودروسازان ژاپنی با همکاری با یکدیگر می‌توانند بهتر با تسلا و بسیاری از برندهای چینی که در حال حاضر برتری در خودروهای برقی دارند، رقابت کنند. فروش سالانه ترکیبی میتسوبیشی، هوندا و نیسان ۸.۳۵ میلیون دستگاه است. این تقریباً نیمی از تولید جهانی ترکیبی تویوتا، دیاتسو، سوزوکی، سوبارو و مزدا است که حدود ۱۶ میلیون دستگاه است.

 


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها