باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
بایک بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد
چهارشنبه, 04 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تیارا پرایم به دیار رفت
هیولای آفرودی رضوانی انتقام ارتقای کابین دریافت می‌کند
سه شنبه, 03 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
جت شخصی روی زمین
نسل جدید تویوتا راو 4 در ایران رونمایی شد
یکشنبه, 01 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
عرضه توسط شرکت نامی خودرو
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - هیوندای آلکازار
برادر کوچک پالیسید

 هیوندای آلکازار، کراس‌اوور هفت‌نفره‌ای که در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان نسخه‌ای کشیده‌تر از کرتا معرفی شد، اکنون پس از گذشت سه سال، با یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای روبرو شده است.

 

مشخصات ظاهری هیوندای آلکازار

طراحی جلوی این خودرو دستخوش تغییراتی شده و با چراغ‌های دوقسمتی H شکل در قسمت فوقانی، جلوپنجره‌ای عریض و صفحه محافظ بزرگ، شباهت بیشتری به برادر بزرگ‌تر خود، پالیسید، پیدا کرده است. این عناصر جدید، چهره آلکازار را مدرن‌تر و جسورتر از قبل کرده و آن را به گزینه‌ای جذاب‌تر در کلاس کراس‌اوورهای کوچک تبدیل نموده است.
در نمای جانبی، آلکازار همچنان خطوطی روان و هماهنگ بر روی گلگیرها و درها دارد و تغییری در این بخش مشاهده نمی‌شود. با این حال، هیوندای برای جذاب‌تر کردن این قسمت، از رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی با طرح الماسی و ریل‌های سقفی جدید استفاده کرده است. در عقب خودرو، چراغ‌های جدید با گرافیک H شکل، جایگزین چراغ‌های سادهٔ قبلی شده‌اند و به همراه تریم آلومینیومی، خروجی‌های هوای تزئینی روی سپر و خروجی اگزوز دوگانه، ظاهری اسپرت‌تر و مدرن‌تر را به این کراس‌اوور بخشیده‌اند.

در حالی که هیوندای هنوز تصویری رسمی از فضای داخلی آلکازار فیس‌لیفت منتشر نکرده است، انتظار می‌رود که شاهد شباهت‌های زیادی بین کابین این خودرو و کرتا فیس‌لیفت باشیم که اوایل امسال رونمایی شد. به احتمال قوی، آلکازار نیز به دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی پیوسته مجهز خواهد شد که وظیفه کلاستر دیجیتال و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را بر عهده دارند. این کراس‌اوور هفت‌نفره همچنان در دو پیکربندی شش و هفت‌نفره به بازار عرضه خواهد شد و به نظر می‌رسد که هیوندای تغییرات اساسی در بخش داخلی این خودرو ایجاد نکرده است.

 

AutomobileFa Alcazar 14030605

 

مشخصات فنی هیوندای آلکازار

هیوندای تصمیم گرفته است تا در مدل فیس‌لیفت آلکازار، تغییری در قوای محرکه ایجاد نکند و همچنان از همان پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری بنزینی توربو و ۱.۵ لیتری دیزلی استفاده کند. این کراس‌اوور کره‌ای با این دو پیشرانه که به ترتیب ۱۶۰ و ۱۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، به همراه گیربکس‌های ۶ سرعته دستی، ۷ سرعته دوکلاچه (برای بنزینی) و ۶ سرعته اتوماتیک (برای دیزلی) به بازار عرضه خواهد شد. نکته قابل توجه این است که تمامی مدل‌های آلکازار، نیروی خود را تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند.

عرضه رسمی آلکازار فیس‌لیفت حدود دو هفته دیگر در هند آغاز خواهد شد.

 

AutomobileFa Alcazar 2 14030605


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها