جک X8 در تهران شکار شد
سه شنبه, 01 آبان 1403
شاهین قربانعلی نیا
پرچمدار آینده کرمان موتور به ایران رسید
چرا پرچمدار جدید فراری F80 به جای موتور 12 سیلندر با 6 سیلندر عرضه شد ؟
سه شنبه, 01 آبان 1403
شاهین قربانعلی نیا
قوی‌ترین موتور فراری
کانسپت جدید آلپاین یک کراس‌اوور نیست
دوشنبه, 30 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
اسپرت ولی خانوادگی
کانسپت جدید سیتروئن C5 ایرکراس در نمایشگاه خودروی پاریس جلب توجه کرد
جمعه, 27 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
پرچمدار جدید سیتروئن
نسل دوم فولکس واگن تایرون با چیدمان سه ردیفه برای بازار جهانی معرفی شد
پنج شنبه, 26 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
برادر بزرگ‌تر تیگوان
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - فراری F1 248
از موفق‌ترین خودروهای فرمول ۱ 

 یکی از موفق‌ترین خودروهای فرمول ۱ که توسط مایکل شوماخر رانده شده، قرار است در ماه نوامبر به حراج گذاشته شود و احتمال می‌رود رکورد قیمتی جدیدی ثبت کند. این خودرو تنها خودروی فرمول ۱ نیست که اخیراً توسط شوماخر رانده شده و برای فروش گذاشته می‌شود، اما یکی از آخرین خودروهایی است که او در فصل ۲۰۰۶، آخرین سال حضورش قبل از بازگشت از بازنشستگی با مرسدس در سال ۲۰۱۰ رانده است.

فراری 248 F1 پنجمین شاسی از هشت شاسی ساخته شده در سال ۲۰۰۶ است و اولین بار در مسابقات ایمولا، چهارمین مرحله از رقابت‌های قهرمانی، استفاده شد. شوماخر توانست با این خودرو در رده اول مسابقات قرار بگیرد و اولین پیروزی خود را در فصل ۲۰۰۶ به دست آورد.

در مسابقه بعدی در نوربرگ‌رینگ، شوماخر در جایگاه دوم قرار گرفت و موفقیت دیگری کسب کرد. این خودرو همچنین در مسابقات اسپانیا، بریتانیا و کانادا به مقام دوم رسید و دوباره در مسابقات ایالات متحده شرکت کرد، جایی که شوماخر دوباره در رده اول قرار گرفت و پیروزی را از آن خود کرد.

شوماخر با این فراری 248 F1 در مسابقه فرانسه هم پیروز شد و پس از مسابقه مجارستان این خودرو بازنشسته شد. او یک بار دیگر در پایان فصل، در مراسم «Finali Mondiali» فراری در مونزا، این خودرو را راند.

شرکت RM Sotheby’s اعلام کرده که این خودرو در دسامبر ۲۰۰۷ توسط یک کلکسیونر خصوصی از فراری خریداری شده و از آن زمان در همان کلکسیون نگهداری می‌شود. این خودرو گواهینامه Ferrari Classiche دارد و در چندین تست خصوصی در پیست فیورانو استفاده شده است. همچنین در سال ۲۰۱۷ در موزه خودروهای پیترسن در لس‌آنجلس به نمایش گذاشته شد.

برآورد قیمت این فراری 248 F1 بیش از ۱۰ میلیون دلار است و با توجه به سابقه‌اش، احتمال دارد به یکی از گران‌ترین خودروهای فرمول ۱ رانده شده توسط شوماخر تبدیل شود. 

 


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها