جک X8 در تهران شکار شد
سه شنبه, 01 آبان 1403
شاهین قربانعلی نیا
پرچمدار آینده کرمان موتور به ایران رسید
چرا پرچمدار جدید فراری F80 به جای موتور 12 سیلندر با 6 سیلندر عرضه شد ؟
سه شنبه, 01 آبان 1403
شاهین قربانعلی نیا
قوی‌ترین موتور فراری
کانسپت جدید آلپاین یک کراس‌اوور نیست
دوشنبه, 30 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
اسپرت ولی خانوادگی
کانسپت جدید سیتروئن C5 ایرکراس در نمایشگاه خودروی پاریس جلب توجه کرد
جمعه, 27 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
پرچمدار جدید سیتروئن
نسل دوم فولکس واگن تایرون با چیدمان سه ردیفه برای بازار جهانی معرفی شد
پنج شنبه, 26 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
برادر بزرگ‌تر تیگوان
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - مک‌لارن W1
سریع‌ترین مک‌لارن تاریخ

 مک‌لارن W1 جدیدترین پرچمدار در سری "یک" مک‌لارن در صدر محصولات مک‌لارن قرار می‌گیرد و جانشین مدل‌های افسانه‌ای F1 و P1 می‌شود. البته F1 و P1 هم خودشان شاهکار بودند، اما اگر W1 استاندارد جدید ابرخودروها باشد، قطعاً کار دیگران را سخت‌تر خواهد کرد.

مک‌لارن W1 با پیشرانه هیبریدی V8 قدرتی معادل ۱۲۵۸ اسب بخار و ۱۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و به این ترتیب، به قدرتمندترین خودروی تولیدی این شرکت تبدیل می‌شود. این خودرو، به دلیل وزن کم، نسبت قدرت به وزن بی‌نظیری معادل ۸۹۹ اسب بخار به ازای هر تن دارد. وزن آن تنها ۱۳۹۹ کیلوگرم است که تقریباً با مدل P1 برابر است.

مک‌لارن برای کاهش وزن W1، از سیستم چهار چرخ محرک استفاده نکرده و همچنان قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند تا به میراث مسابقه‌ای این برند ادای احترام کرده باشد. این خودرو با الهام از فناوری‌های فرمول ۱ طراحی شده است، بنابراین باید انتظار یک سوپرکار پیشرفته را داشته باشید.


سریع‌ترین مک‌لارن تاریخ

W1 سریع‌ترین خودروی جاده‌ای مک‌لارن در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن ۲.۷ ثانیه است و در ۵.۸ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین، کمتر از ۱۲.۸ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است و W1 سه ثانیه سریع‌تر از مک‌لارن سنا در پیست ناردو مک‌لارن دور می‌زند.

موتور این خودرو یک V8 تویین توربوشارژ با حجم ۴ لیتر است که دور موتور آن به ۹۲۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. سیستم تزریق مستقیم بنزین (GDI) با فشار ۳۵۰ بار، سوخت را به سیلندرها تزریق می‌کند و هم آلایندگی را کاهش می‌دهد و هم توان خروجی بیشتری ارائه می‌دهد. این موتور می‌تواند به ازای هر لیتر حجم، ۲۳۰ اسب بخار تولید کند.

سیستم هیبریدی W1 نیز با تولید ۳۴۲ اسب بخار قدرت اضافی و یک باتری ۱.۳۸۴ کیلووات ساعتی به عملکرد خودرو کمک می‌کند. البته این باتری تنها برای حرکت ۲.۶ کیلومتر در حالت تمام‌الکتریکی کافی است.

W1 از سیستم‌های فرمان و ترمز هیدرولیک استفاده می‌کند تا حس رانندگی فوق‌العاده‌ای ارائه دهد. سیستم آیرودینامیک فعال خودرو نیز در حالت مسابقه بال‌های جلو و عقب را به‌صورت خودکار فعال می‌کند و خودرو را به زمین نزدیک‌تر می‌کند. در این حالت، ارتفاع خودرو از جلو ۳.۷ سانتیمتر و از عقب ۱.۸ سانتیمتر کاهش می‌یابد و نیروی رو به پایین آن به ۱۰۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

طراحی W1 کاملاً برای بهبود آیرودینامیک انجام شده است و برخی از ویژگی‌های ارگونومیک برای رسیدن به این هدف قربانی شده‌اند. برای مثال، صندلی‌ها ثابت هستند و باید برای تنظیم موقعیت رانندگی، فرمان و پدال‌ها را تنظیم کرد.

قیمت پایه مک‌لارنW1 از ۲.۱ میلیون دلار شروع می‌شود، اما مک‌لارن اعلام کرده است که با توجه به امکانات سفارشی بی‌شمار، این رقم احتمالاً افزایش خواهد یافت. تنها ۳۹۹ دستگاه از این خودرو تولید می‌شود و تمامی آن‌ها از پیش به فروش رفته‌اند.

 


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها