مشخصات فنی تیگو 7 اسپرت منتشر شد
دوشنبه, 26 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
لندروور چینی در راه بازار 
سدان برقی چری فالوین A9 معرفی شد
یکشنبه, 25 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
اولین سدان از سری فالوین
آیا خودروهای برقی چینی در معرض آتش‌سوزی قرار دارند ؟
یکشنبه, 25 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
ایمنی خودروهای برقی چینی
قوی‌ترین دنده دستی جهان با نام هنسی ونوم F5-M رونمایی شد
شنبه, 24 شهریور 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تولید تنها 12 دستگاه
خودروی پرنده ماژولار از شرکت چینی ایکس پنگ معرفی شد
جمعه, 23 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
شش پرواز با یکبار شارژ
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - مزدا 3

آفتاب خودرو با مزدا


مزدا شاید یکی از برندهای نام آشنا در بازار ایران است که سابقه خوبی نیز از آن وجود دارد، مزدا 3 محبوب‌ترین محصول این شرکت در دهه 80 در ایران بود و فروش خوبی نیز داشت. مزدا به عنوان یکی از مطرح‌ترین خودروسازهای ژاپنی از سال 1997 با همکاری چانگان در چین آغاز کرد و جالب اینکه اولین محصول تولیدی این شرکت نیز همین مزدا 3 بود که تا امروز این همکاری در چین ادامه دارد.

 

آفتاب خودرو واردکننده محصولات مزدا

آفتاب خودرو از سال 1382 کار خود را آغاز کرده و در بخش واردات و خدمات پس از فروش برندهای معتبری که در ایران حضور داشته، فعالیت کرده است و از این بابت یکی از شرکت‌های خوشنام به حساب می‌آید و به گفته مدیرعامل این شرکت از سال 1401 با آزاد شدن واردات خودرو مذاکرات آفتاب خودرو با چندین شرکت آغاز شد و در نهایت با امکان سنجی که صورت گرفته است و مذاکرات صورت گرفته با شرکت چانگان برای واردات برند مزدا به ایران به توافق رسیدند.
کاظمی مدیرعامل آفتاب خودرو با اشاره به موضوع تحریم‌ها و مشکلات عقد قرارداد مستقیم گفت: بالاخره توانستیم در سال 1401 قراردادهای لازم را منعقد کنیم و از طریق شرکت واسط که اختیارات خود را نیز واگذار کرده است سفارش‌گذاری نمونه‌های اولیه را به سرانجام برسانیم و امیدواریم در هفته‌های پیش‌رو رونمایی از اولین محصولات مزدا در ایران انجام شود.

 

مزدا 3 اولین محصول افتاب خودرو در ایران

آفتاب خودرو محصولات مزدا را در سه نوع پیشرانه بنزینی، هایبرید و برقی به بازار عرضه خواهد کرد و نمونه‌های اولیه مزدا 3 به عنوان اولین محصول این شرکت بارگیری شده نزدیک به 200 دستگاه از این خودرو اوایل شهریور ماه به بازار عرضه خواهد شد. مزدا 3 و مزداCX30 دو محصولی هستند که آفتاب خودرو قصد دارد که ابتدا به بازار عرضه کند و بعد از آن به مرور دیگر محصولات نیز به کشور وارد خواهد شد.

 

6 عاملیت با استانداردهای مزدا در ایران

به گفته مدیرعامل آفتاب خودرو ابتدا 6 عاملیت در تهران، خراسان رضوی، گیلان، مازندران و بوشهر افتتاح شده و 10 عاملیت دیگر نیز در حال مذاکره است، همچنین دفتر مرکزی این شرکت در کیلومتر 5 جاده مخصوص تا دو هفته آینده نیز افتتاح خواهد شد.

 

محصولات آینده آفتاب خودرو در ایران

آفتاب خودرو قصد دارد دیگر محصولات مزدا را بازار عرضه کند که 2 مدل از آن‌ها هم اکنون نمونه‌های اولیه آن خریداری شده که شامل مزدا CX50 هایبرید و مزدا CX30 برقی است.همچنین با توجه به برنامه ریزی مزدا در چین برای تولید مزدا آراتا برقی و هیبریدی به نظر می‌رسد محصول لوکس این شرکت نیز به بازار ایران راه یابد.
با توجه به شرایط واردات و قیمت‌گذاری دیگر خودروها به نظر می‌رسد مزدا 3 باقیمت نهایی حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان و مزدا CX30 بنزینی با قیمت حدودی 2 میلیارد و 900 میلیون تومان به بازار عرضه شود.

 

AutomobileFa Mazda cx30 14030421

نظر دهید


جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها