کانسپت جدید سیتروئن C5 ایرکراس در نمایشگاه خودروی پاریس جلب توجه کرد
جمعه, 27 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
پرچمدار جدید سیتروئن
نسل دوم فولکس واگن تایرون با چیدمان سه ردیفه برای بازار جهانی معرفی شد
پنج شنبه, 26 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
برادر بزرگ‌تر تیگوان
سیتروئن C4 و C4 X با ظاهری جدید در نمایشگاه خودروی پاریس حاضر شدند
سه شنبه, 24 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
رخ جدید سیتروئن C4
رنو 4 برقی در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد
دوشنبه, 23 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
تولد دوباره یک افسانه
با رولز رویس گوست سری II آشنا شوید
یکشنبه, 22 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
نسخه‌ای لوکس‌تر از سدان معروف خودروساز انگلیسی
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - لینک اند کو 02
عکس سلفی با آیینه عقب

لینک اند کو از کراس اوور کوپه برقی جدید خود به نام 02 رونمایی کرده است. این مدل، نخستین خودروی برقی این شرکت برای بازار اروپا است و قرار است در چین نیز با نام Z20 عرضه شود.

کراس‌اوور کوپه لینک اند کو 02 پنج‌درب طراحی چشم‌نوازی دارد و با جلوپنجره‌ای بهینه‌شده از نظر آیرودینامیکی و چراغ‌های جلوی مجزا به بازار معرفی شده است. طراحان برای این خودرو سقف شیشه‌ای پانورامیک، رنگ‌بندی دو رنگ و چرخ‌هایی با اندازه‌های 19 یا 20 اینچ در نظر گرفته‌اند. از دیگر ویژگی‌های بارز آن می‌توان به دستگیره‌های مخفی و همچنین طراحی یکپارچه اسپویلر با چراغ‌های عقب اشاره کرد. ویژگی جالب دیگری به نام «Hey Honk» در این خودرو وجود دارد که صدایی قابل تنظیم را برای تعامل دوستانه با عابران و سایر رانندگان فراهم می‌کند. لینک اند کو اعلام کرده است که آزمایش‌ها نشان می‌دهد عابران این سیستم را به صدای بوق معمولی ترجیح می‌دهند.

 

مشخصات ظاهری لینک اند کو 02

این کراس‌اوور ابعادی برابر با 4460 میلی‌متر طول، 1845 میلی‌متر عرض و 1573 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین محوری آن 2755 میلی‌متر است. کابین مینیمالیستی آن با داشبوردی از تریم دو جنس و فرمان بیضی شکل الهام گرفته از طراحی هواپیما حس خاصی را منتقل می‌کند. رانندگان در پشت یک صفحه نمایش دیجیتال 10.2 اینچی نشسته و بیشتر کنترل‌ها از طریق یک سیستم سرگرمی 15.4 اینچی در دسترس قرار دارد.

فضای داخلی خودرو با استفاده از مواد بازیافتی و شفاف به همراه جزئیات زیبا طراحی شده است.خریداران همچنین می‌توانند از دو شارژر بی‌سیم، گرم‌کن فرمان و گرم‌کن صندلی‌های جلو بهره‌مند شوند. حتی یک دوربین سفر نیز وجود دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد که عکس سلفی بگیرند و این کار را مستقیماً از آینه عقب انجام دهند تا خاطرات سفر را ثبت کنند.

ویژگی جالب دیگری به نام «کمربند اشتراک‌گذاری» نیز در کنار فرمان قرار دارد که با کشیدن آن، کاربران می‌توانند به اپلیکیشن اشتراک‌گذاری دسترسی پیدا کنند و در چند مرحله ماشین خود را به اشتراک بگذارند. خریداران همچنین می‌توانند از فضای بار جلویی با ظرفیت 15 لیتر استفاده کنند، در حالی که فضای بار اصلی 410 لیتر است.

 

مشخصات فنی لینک اند کو 02

لینک اند کو 02 بر اساس معماری جیلی طراحی شده و دارای باتری لیتیوم-یونی NMC با ظرفیت 66 کیلووات ساعت است. این باتری یک موتور نصب‌شده در عقب را تغذیه می‌کند که 268 اسب بخار قدرت و 343 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مشخصات به این خودرو این امکان را می‌دهد که در مدت 5.5 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت را تجربه کند.

همجنین یک شارژر سریع DC با قدرت 150 کیلووات می‌تواند باتری را در تنها 30 دقیقه از 10% به 80% برساند. وقتی باتری پر باشد، رانندگان می‌توانند انتظار داشته باشند که با یک بار شارژ، تا 445 کیلومتر سفر کنند.

ایمنی این خودرو به لطف 21 ویژگی از جمله ترمز اضطراری خودکار، هشدار تصادف جلو و هشدار ترافیک در جلو و عقب در کانون توجه قرار دارد. این ویژگی‌ها با کنترل کروز هوشمند، کمک به تغییر لاین خودکار، تشخیص نقطه کور و شناسایی علائم ترافیکی همراه شده‌اند.

لینک اند کو 02 هم‌اکنون برای سفارش در دسترس است و قیمت آن در آلمان، فرانسه و هلند از 35,995 یورو آغاز می‌شود.

 


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها