جک X8 در تهران شکار شد
سه شنبه, 01 آبان 1403
شاهین قربانعلی نیا
پرچمدار آینده کرمان موتور به ایران رسید
چرا پرچمدار جدید فراری F80 به جای موتور 12 سیلندر با 6 سیلندر عرضه شد ؟
سه شنبه, 01 آبان 1403
شاهین قربانعلی نیا
قوی‌ترین موتور فراری
کانسپت جدید آلپاین یک کراس‌اوور نیست
دوشنبه, 30 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
اسپرت ولی خانوادگی
کانسپت جدید سیتروئن C5 ایرکراس در نمایشگاه خودروی پاریس جلب توجه کرد
جمعه, 27 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
پرچمدار جدید سیتروئن
نسل دوم فولکس واگن تایرون با چیدمان سه ردیفه برای بازار جهانی معرفی شد
پنج شنبه, 26 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
برادر بزرگ‌تر تیگوان
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - لکسوس ES
ویژه جانبازان بالای 70 درصد

 با آزاد شدن واردات خودرو برای جانبازان، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی وارد میدان شدند تا خودروهای ویژه‌ای را برای این عزیزان فراهم کنند. اما به‌زودی قوانین تغییر کرد و جانبازان اجازه یافتند که هر خودرویی که می‌خواهند، وارد کنند. این فرآیند البته دشواری‌های خود را داشت و بسیاری از جانبازان ترجیح دادند که همچنان از شرکت‌ها خرید کنند. اکنون شرکت‌ها راهکاری جدید ارائه کرده‌اند که گروهی از جانبازان بتوانند به‌صورت مشترک یک خودرو خاص را سفارش دهند. این روش، هم تنوع بیشتری در خودروها ایجاد می‌کند و هم کار را برای جانبازان آسان‌تر می‌سازد.

شرکت آذریوردسال نیز اعلام کرده است که قصد دارد خودروی لوکس لکسوس ES200 را برای جانبازان با 70 درصد جانبازی به بالا وارد کند. به این ترتیب جانبازان واجد شرایط می توانند با مراجعه به شرکت مذکور و عقد قرارداد، لکسوس ES200 را خریداری کنند . همچنین انتظار می‌رود مدل‌های دیگر لکسوس نیز به ایران وارد شود تا جانبازان بیشتری بتوانند از این خودروهای لوکس بهره‌مند شوند.

 

مشخصات فنی لکسوس ES200

لکسوس ES200 وارداتی آذریوردسال به یک پیشرانه ۲ لیتری مجهز است که قدرتی معادل ۱۷۲ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۰۶ نیوتن متر تولید می‌کند. این توان از طریق جعبه‌دنده CVT نسل جدید به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و حداکثر سرعت خودرو به ۲۰۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. سیستم تعلیق این خودرو شامل مک‌فرسون در جلو و مولتی‌لینک در عقب است که ترکیبی ایده‌آل برای ارائه سواری نرم و راحت در این سدان لوکس محسوب می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی لکسوس ES200 برابر با ۶.۲۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، که با توجه به کلاس خودرویی، عملکردی بسیار بهینه به‌شمار می‌رود.

 

امکانات ایمنی و رفاهی لکسوس ES200

 از جمله امکانات لکسوس ES200 می‌توان به سانروف، چراغ‌های LED، تریم چرمی داخلی، حافظه صندلی راننده، تنظیمات برقی صندلی‌های جلو، صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی مرکزی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، شارژر وایرلس، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دنده عقب و ۱۰ کیسه هوا اشاره کرد.

لکسوس ES200 همچنین به سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای مانند هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری، رادار نقطه کور و سیستم کنترل پایداری مجهز است که ایمنی کامل را برای سرنشینان به همراه دارد.


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها