جک X8 در تهران شکار شد
سه شنبه, 01 آبان 1403
شاهین قربانعلی نیا
پرچمدار آینده کرمان موتور به ایران رسید
چرا پرچمدار جدید فراری F80 به جای موتور 12 سیلندر با 6 سیلندر عرضه شد ؟
سه شنبه, 01 آبان 1403
شاهین قربانعلی نیا
قوی‌ترین موتور فراری
کانسپت جدید آلپاین یک کراس‌اوور نیست
دوشنبه, 30 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
اسپرت ولی خانوادگی
کانسپت جدید سیتروئن C5 ایرکراس در نمایشگاه خودروی پاریس جلب توجه کرد
جمعه, 27 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
پرچمدار جدید سیتروئن
نسل دوم فولکس واگن تایرون با چیدمان سه ردیفه برای بازار جهانی معرفی شد
پنج شنبه, 26 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
برادر بزرگ‌تر تیگوان
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - جک X8 پلاس
پرچمدار آینده کرمان موتور به ایران رسید

 شرکت کرمان موتور قصد دارد کراس‌اوور جک X8 را به زودی به بازار عرضه کند. نمونه اولیه این خودرو که برای تست و بررسی وارد ایران شده، به تازگی در خیابان‌های تهران مشاهده شد. جک X8 قرار است پرچمدار آینده محصولات کرمان موتور باشد و احتمالا با نام KMC X8 در بازار ایران عرضه خواهد شد.

کراس‌اوور جک X8 پلاس که پیش‌تر با نام سی‌هائو X8 پلاس (Sehol X8 Plus) شناخته می‌شد، در سال ۲۰۲۲ به‌عنوان نسخه‌ای بزرگ‌تر و لوکس‌تر از سی‌هائو X8 معرفی شد. طراحی جدید در بخش‌های جلو و عقب، باعث شده ۱۰ میلی‌متر به طول کلی جک X8 پلاس اضافه شود. بدین ترتیب، طول، عرض و ارتفاع جک X8 به ترتیب 4825، 1870 و 1758 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن 2830 میلی‌متر اعلام شده است. با این ابعاد جک X8 در بازار ایران رقیبی مستقیم برای لوکانو L8 خواهد بود.

 

 

مشخصات فنی جک X8 پلاس

جک X8 پلاس در بازار چین به‌ صورت استاندارد در دو نسخه با شش و هفت صندلی عرضه می‌شود، در حالی که پیشرانه آن مشابه نسخه استاندارد جک X8 باقی مانده است. جک X8 پلاس از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی با توان تولید ۱۸۱ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. وظیفه انتقال قدرت نیز بر عهده یک جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه است. مصرف سوخت بزرگ‌ترین کراس‌اوور جک نیز در هر صد کیلومتر 7.9 لیتر اعلام شده است. هنوز جزییات دقیقی از ویژگی‌هایی نمونه‌ای که به ایران رسیده در دست نداریم، اما پیش‌بینی می شود نسخه 7 صندلی در ایران عرضه شود و مانند دیگر محصولات کرمان موتور، توان موتور برای کاهش استهلاک، اندکی کاهش یابد.

 

مشخصات ظاهری جک X8

جک X8 پلاس با طراحی مشابه مدل استاندارد X8، اما با ارتفاع بیشتر و استایل قوی‌تر ارائه شده است. در جلوی خودرو، یک جلوپنجره جدید با چراغ‌های LED و چراغ‌های روز روشن (DRL) در بالا دیده می‌شود. چراغ‌های جلو با یک نوار LED به هم متصل شده‌اند و اجزای سفید جلوپنجره به جذابیت آن افزوده است. نمای جانبی با چرخ‌های ۱۹ اینچی و طراحی پنج‌پره‌ای همراه شده است. سقف به سمت عقب شیب دارد و پنجره ردیف سوم به شکل مثلثی طراحی شده است. در عقب، چراغ‌های LED با نوار قرمز و سپر دو رنگ دیده می‌شود. داخل خودرو با روکش‌های دو رنگ آبی و سفید جذابیت زیادی دارد.

 

 

تاریخچه نامگذاری جک X8 پلاس

سی‌هائو که در ایران با تلفظ سهول شناخته می‌شود، پیش‌تر با نام سول (Sol) شناخته می‌شد، یک خودروساز چینی است که در آپریل ۲۰۱۸ توسط سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت‌های سئات، فولکس­ واگن و جک تأسیس شد. این جوینت ونچر به‌ منظور توسعه و تولید خودروهای سواری برای بازار چین شکل گرفت و برند سول به‌ عنوان یکی از دستاوردهای این همکاری معرفی شد.
در سال ۲۰۲۰، شرکت جک تصمیم گرفت محصولات خود را با برند سول به بازار عرضه کند. این تصمیم منجر به تغییر نام مدل‌های موجود جک به نام سول شد و مدل‌هایی همچون سول A5، سول X4، سول X7 و سول X8 وارد بازار شدند. در سال ۲۰۲۱، نام برند سول دوباره تغییر یافت و به شکل Sehol نوشته شد. این تغییر نام به‌ منظور بهبود تصویر برند و افزایش تمایز در بازار انجام شد.
اما در سال ۲۰۲۳، شرکت جک تصمیم گرفت برخی از مدل‌های سهول، از جمله مدل‌های QX، A5 و X8، را به نام برند جک بازگرداند. این اقدام در راستای تصمیم شرکت برای حذف تدریجی برند Sehol از بازار بود. سرانجام به‌طور رسمی اعلام شد که جک قصد دارد در آینده‌ای نزدیک برند سی‌هائو را به‌طور کامل از خط تولید خود خارج کند و تمرکز خود را بر روی برند اصلی جک بگذارد.

 


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها