رونمایی از خودروهای جدید پلیس ایران
یکشنبه, 15 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
به مناسبت هفته نیروی انتظامی
منصوری رولزرویس اسپکتر را به عرش رساند
شنبه, 14 مهر 1403
امیررضا اسماعیلی
شاهکار جدید منصوری
مینی ون برقی ایران خودرو دیزل
شنبه, 14 مهر 1403
مرصاد آقابابارنگرز
در نمایشگاه حمل و نقل شهری به نمایش درآمد
برونو ساکو طراح مشهور مرسدس بنز در 90 سالگی درگذشت
سه شنبه, 10 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
نگاهی به کارنامه طراح افسانه‌ای مرسدس بنز
مدیران خودرو از دو محصول جدید برند اکستریم رونمایی کرد
یکشنبه, 08 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
در مجموعه ایران مال برگزار شد
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - هوندا پایلوت
حادثه رانندگی برای یک راننده نوجوان آمریکایی

خودروی هوندا پایلوت یک نوجوان 18 ساله آمریکایی بدون اینکه پایش روی پدال گاز باشد، به سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت رسید. پلیس موفق شد با طراحی یک تصادف کنترل‌شده در بزرگراه، از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کند.

این حادثه عصر روز ۱۷ سپتامبر در شهرستان بکر ایالت مینه‌سوتا رخ داد. سم داچر که به‌تازگی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده بود، در مسیر بازگشت به خانه‌اش با این مشکل مواجه شد. او می‌گوید هوندا پایلوت مدل ۲۰۲۲ حتی پس از برداشتن پا از روی پدال گاز، همچنان سرعت می‌گرفت و فشردن پدال ترمز یا قرار دادن خودرو در حالت خلاص هم تأثیری نداشت. داچر مجبور شد به رانندگی ادامه دهد و از ترافیک دوری کند. او که قادر به تماس با پلیس نبود، از مادرش خواست تا کمک بگیرد.

پلیس به سرعت به محل رسید و با خودروی پلیس که یک دوج چارجر بود به این شاسی‌بلند نزدیک شد. او پس از سبقت از کنار خودروی راننده نوجوان، با ترمز کردن باعث شد که سیستم جلوگیری از برخورد هوندا فعال شود و خودرو سرعتش را کاهش دهد. برخورد در سرعت حدود ۸۰ کیلومتر در ساعت رخ داد و این تصادف کنترل‌شده مانع از بروز حادثه‌ای جدی‌تر شد.

خوشبختانه، در این منطقه ترافیکی وجود نداشت و خودروی هوندا پایلوت در نهایت ۶.۴ کیلومتر مانده به یک تقاطع به‌طور کامل متوقف شد. مامور پلیس توضیح داد که استفاده از خودروی پلیس به عنوان مانع، تنها راه‌حلی بود که به ذهنش رسید، چرا که زمان کافی نداشتند. پیش از دخالت او، مأمور دیگری از طریق تلفن با راننده نوجوان صحبت کرده و همه راه‌های ممکن را بررسی کرده بود. تا زمان توقف خودرو، این نوجوان حدود ۴۸ کیلومتر با نقص فنی رانندگی کرده بود. مادر نوجوان اشاره کرد که هوندا پایلوت آنها پیش‌تر به دلیل گیر کردن پدال گاز به تعمیرگاه رفته بود.

هوندا هنوز درباره علت این حادثه اظهار نظری نکرده و خانواده تصمیم گرفته‌اند خودرو را برای بررسی بیشتر به نمایندگی ببرند.

 







شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها