نسل دوم فولکس واگن تایرون با چیدمان سه ردیفه برای بازار جهانی معرفی شد
پنج شنبه, 26 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
برادر بزرگ‌تر تیگوان
سیتروئن C4 و C4 X با ظاهری جدید در نمایشگاه خودروی پاریس حاضر شدند
سه شنبه, 24 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
رخ جدید سیتروئن C4
رنو 4 برقی در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد
دوشنبه, 23 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
تولد دوباره یک افسانه
با رولز رویس گوست سری II آشنا شوید
یکشنبه, 22 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
نسخه‌ای لوکس‌تر از سدان معروف خودروساز انگلیسی
اولین کراس اوور برقی لینک اند کو برای بازار اروپا معرفی شد
شنبه, 21 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
عکس سلفی با آیینه عقب
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - فولکس واگن گلف R
گلف جذاب‌تر از قبل

 فولکس‌واگن پس از پیش‌نمایشی در اوایل ماه گذشته، از نسخه‌های فیس‌لیفت شده گلف R و گلف R Variant رونمایی کرد. این خودروها عملکرد ارتقا یافته را با استایل به‌روز و فناوری جدید ترکیب می‌کنند.

 

مشخصات ظاهری گلف R

همانند گلف GTI، نسخه ارتقا‌ یافته گلف R نیز دارای نمای جلوی جدید با چراغ‌های جلوی باریک‌تر و لوگوی فولکس‌واگن نورانی است. همچنین یک سپر جدید نیز اضافه شده که چهره خودرو کمی تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد. در نمای کناری، آینه‌های جانبی با روکش کروم مات، رکاب‌های جانبی اسپرت و رینگ‌های ۱۸ یا ۱۹ اینچی به چشم می‌خورد. این مدل همچنین دارای چراغ‌های عقب جدید، دیفیوزر مشکی براق و سیستم اگزوز با چهار خروجی است. فولکس‌واگن می‌گوید صدای خروجی اگزوز برای تقویت حس اسپرت بودن خودرو توسعه یافته است.

مشتریانی که به دنبال ظاهری اسپرت‌تر هستند می‌توانند رینگ‌های آلیاژی فورج‌ شده ۱۹ اینچی جدید را انتخاب کنند که وزن هر کدام تنها ۸ کیلوگرم است. این باعث می‌شود که رینگ‌ها حدود ۲۰ درصد سبک‌تر از چرخ‌های قدیمی باشند و همچنین باعث کاهش وزن کلی خودرو نیز خواهد شد. علاوه بر این، فولکس‌واگن می‌گوید طراحی باز آن‌ها به بهبود خنک‌کاری ترمز کمک می‌کند. در بخش آپشن‌ها، گلف R را می‌توان به اگزوز تیتانیومی، چراغ‌های جلوی LED ماتریسی و چراغ‌های عقب LED سه بعدی جدید با عملکرد فلاشر پویا مجهز کرد. مشتریان همچنین می‌توانند نسخه Golf R Black Edition را دریافت کنند که دارای چراغ‌های جلو دودی، لوگوهای تیره و مجموعه‌ای از اجزای مشکی از جمله چرخ‌ها، کالیپرهای ترمز و خروجی‌های اگزوز است. Black Edition همچنین به‌صورت استاندارد با پکیج پرفورمنس عرضه می‌شود.

ویژگی‌های ارتقا یافته در داخل کابین خودرو نیز دیده می‌شود. گلف R دارای سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۲.۹ اینچی جدید است. این سیستم علاوه بر داشتن صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، از ساختار منوی جدید و گرافیک بهبود یافته بهره می‌برد.

رانندگان گلف R با یک کلاستر دیجیتال بهبود یافته ۱۰.۲ اینچی مواجه خواهند شد. این صفحه اکنون برای مدل‌های مجهز به پکیج پرفورمنس، دارای شتاب‌سنج و ثبت لپ تایم است.

در سایر تغییرات، مجموعه‌ای از موارد دیگر از جمله فرمان اسپرت با دکمه‌های بهینه‌سازی‌شده وجود دارد. مشتریان همچنین دستیار صوتی جدید IDA و همچنین دسترسی به چت‌جی‌پی‌تی را دریافت خواهند کرد.

علاوه بر ویژگی‌های جدید، گلف R به صندلی‌های اسپرت و تریم فیبر کربن مصنوعی مجهز شده است. سایر نکات برجسته شامل پدال‌های استیل ضدزنگ و سیستم نورپردازی محیطی ۳۰ رنگ است.

 

AutomobileFa Golf R 2 14030417

 

مشخصات فنی گلف R

نیروی محرکه توسط یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تأمین می‌شود که ۳۲۸ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این به معنای افزایش ۱۳ اسب بخاری است و خروجی آن را با مدل Golf R 333 Limited Edition یکسان می‌کند.
این موتور به یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته و یک سیستم چهارچرخ محرک 4MOTION با فناوری توزیع گشتاور متصل شده است. این امر باعث می‌شود تا این خودرو بتواند در مدت زمان تنها ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در صورت تجهیز به پکیج پرفورمنس، می‌توان به حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت نیز دست یافت.

فروش گلف R در اروپا از ماه ژوئن آغاز می‌شود، در حالی که گلف R مخصوص ایالات متحده اوایل سال آینده معرفی خواهد شد.

 

AutomobileFa Golf R 3 14030417


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها