پیکاپ چری پیش از رونمایی رسمی رویت شد
پنج شنبه, 03 آبان 1403
شاهین قربانعلی نیا
اولین پیکاپ چری
تصاویر جدید جیلی کابوی آفرودی منتشر شد
پنج شنبه, 03 آبان 1403
شاهین قربانعلی نیا
گاوچران جیلی
جک X8 در تهران شکار شد
سه شنبه, 01 آبان 1403
شاهین قربانعلی نیا
پرچمدار آینده کرمان موتور به ایران رسید
چرا پرچمدار جدید فراری F80 به جای موتور 12 سیلندر با 6 سیلندر عرضه شد ؟
سه شنبه, 01 آبان 1403
شاهین قربانعلی نیا
قوی‌ترین موتور فراری
کانسپت جدید آلپاین یک کراس‌اوور نیست
دوشنبه, 30 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
اسپرت ولی خانوادگی
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - پورشه تایکان
تغییر استراتژی پورشه در برقی سازی محصولات

 پورشه در واکنش به کاهش شدید فروش تایکان و همچنین وفاداری مشتریان به خودروهای احتراق داخلی، تصمیم به تغییرات قابل توجهی در استراتژی الکتریکی‌سازی خود گرفته است. این برند مشهور که قبلاً در حال پیشروی کامل به سمت تولید خودروهای الکتریکی بود، اکنون به این نتیجه رسیده که مشتریانش هنوز به قدرت موتورهای سنتی علاقه‌مند هستند و حاضر نیستند از آن‌ها فاصله بگیرند.

این خودروساز مطرح، که با مخالفت با ممنوعیت موتورهای احتراق داخلی در اروپا تا سال 2035، موضع خود را روشن کرده، اکنون به بررسی امکان تبدیل خودروهای طراحی شده به‌عنوان الکتریکی به مدل‌های هیبریدی می‌پردازد. این کار نیازمند تلاش و هزینه‌های بسیار زیادی خواهد بود و هنوز مشخص نیست که آیا به صرفه خواهد بود یا خیر.

مدل‌های جدید 718 باکستر و کیمن که به‌طور کامل الکتریکی طراحی شده‌اند، مجوزهای لازم را کسب کرده و در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهند شد. پورشه این احتمال را در نظر دارد که بتواند این مدل‌ها را به موتورهای احتراق داخلی مجهز کند، اما اگر چنین تصمیمی اتخاذ شود، اجرای آن سال‌ها زمان خواهد برد و باید از نظر مالی نیز توجیه‌پذیر باشد.

همچنین، شاسی‌بلند پرچمدار K1 که قرار است در سال 2028 به بازار بیاید، یکی دیگر از مدل‌هایی است که ممکن است به‌عنوان یک خودروی هیبریدی در نظر گرفته شود. با توجه به ابعاد و طراحی آن، K1 می‌تواند گزینه بهتری برای سازگاری با پیشرانه‌های هیبریدی باشد.

مدیر مالی پورشه، در یک کنفرانس خبری اشاره کرد که مشتریان در بخش لوکس و پریمیوم به سمت خودروهای احتراق داخلی گرایش بیشتری نشان می‌دهند. او افزود: «ما برنامه داریم خودروهای احتراق داخلی خود را به‌روزرسانی کنیم و به توسعه هیبریدهای شارژی ادامه خواهیم داد.»

 

تولید منعطف و پاسخ به نیاز بازار

مدیر مالی پورشه همچنین بر انعطاف‌پذیری خط تولید پورشه تأکید کرد و گفت: «ما می‌توانیم هم خودروهای احتراق داخلی، هم هیبریدهای شارژی و هم خودروهای الکتریکی را در یک خط تولید بسازیم. در سال‌های آینده، در زمینه تحقیق و توسعه، انعطاف بیشتری خواهیم داشت و مدل‌های جدید با موتور احتراق داخلی را طراحی خواهیم کرد تا به نیازهای مشتریان پاسخ دهیم.»

در ابتدا، پورشه برنامه‌ریزی کرده بود که 80 درصد از خط تولید خود را تا پایان این دهه به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد و تنها 20 درصد به مدل کلاسیک 911 تعلق گیرد. با این حال، موفقیت اولیه پورشه با مدل تایکان و برنامه‌ریزی برای تولید مدل‌های الکتریکی ماکان و 718، به‌گونه‌ای بود که این خودروها به تدریج جایگزین مدل‌های قدیمی با موتور احتراق داخلی شوند.

اما با وجود تمامی این برنامه‌ها، فروش تایکان امسال با وجود ارائه یک مدل جدید و به‌روزرسانی شده، به شدت کاهش یافته است، به ویژه در بازار چین که زمانی بسیار سودآور بود. در عوض، فروش مدل‌های 718 با موتور احتراق داخلی افزایش یافته است و مشتریان سعی دارند این مدل‌ها را قبل از کاهش موجودی‌شان خریداری کنند. این تغییرات و چالش‌ها باعث شده تا سود عملیاتی پورشه در سه‌ماهه نخست سال 2024 نسبت به سال گذشته 26.7 درصد کاهش یابد و به 5.5 میلیارد یورو برسد.


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها