Voyah Free
شنبه, 31 شهریور 1403
امیررضا اسماعیلی
لوکس و آینده‌نگر
FAW J7
شنبه, 31 شهریور 1403
مرصاد آقابابارنگرز
کشنده فاو J7 در نمایشگاه خودرو مشهد 1403
kia ev5
جمعه, 30 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
عرضه توسط کوشا خودرو
 آئودی Q4 E-Tron در نمایشگاه خودروی مشهد
جمعه, 30 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
توسط نادین خودرو عرضه می‌شود
کیا اسپورتیج 2024 به ایران آمد
چهارشنبه, 28 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
رونمایی توسط کوشا خودرو در نمایشگاه خودروی مشهد 1403
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
فوتون واندر
اتومبیل فارسی - فوتون واندر
زامیاد با واندر در نمایشگاه خودرو مشهد 1403 مورد توجه قرار گرفت

مینی تراک واندر خودرو تجاری سبکی است که برای حمل و نقل بارهای کوچک و میان برد طراحی شده است. این نوع خودروها که در بازار ایران هم تعداد آن‌ها رو به افزایش است به دلیل اندازه کوچک مصرف سوخت بهینه و قابلیت حمل بارهای سبک در محیط شهری و مناطق کوچک محبوب است.

در نمایشگاه خودروی مشهد 1403 زامیاد دست پر شرکت کرده بود به نوعی که با رونمایی از مینی تراک واندر محصول کارخانه فوتون توانست رقیب جدیدی در بخش خودروهای تجاری سبک به میدان بفرستد. ظاهر خاص واندر به محبوبیت او افزود ومورد توجه کاربران قرار گرفت.

 

مشخصات فنی مینی‌تراک فوتون واندر

مینی تراک فوتون واندر محصول شرکت زامیاد از گروه خودروسازی سایپا به پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر خطی مجهز است که توان تولید 112 اسب‌بخار در 5600 دور در دقیقه قدرت را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن 147 نیوتن‌متر در 4400 دور در دقیقه است. سیستم فرمان به کارگرفته شده برای این مینی تراک از نوع برقی بوده و قدرت تولید شده از سوی پیشرانه به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. حداکثر سرعت این مینی تراک 110 کیلومتر بوده و در محور جلو از سیستم تعلیق مک‌فرسون / میل تعادل و در محور عقب از سیستم تعلیق فنر تخت / میل تعادل بهره می‌برد. علاوه بر این فوتون واندر در جلو از ترمز دیسکی برخوردار بوده و در محور عقب ترمز کاسه‌ای برای آن تعبیه شده است.

 

ابعاد، اندازه و اوزان فوتون واندر

فوتون واندار طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب 4870، 1710 و 1980 میلی‌متر داشته و قسمت بار این مینی تراک که اتفاقا از سه طرف نیز باز می‌شود ابعادی به طول، عرض و ارتفاع داخلی به ترتیب معادل 2850، 1570، و 360 میلی‌متر دارد. جالب آن‌که فاصله بین دو محور این خودرو معادل 3080 میلی‌متر است. وزن ناخالص خالص قوتون واندر 2550 کیلوگرم که با توجه به وزن خالص 1200 کیلوگرمی خودرو توان باربری 1300 کیلوگرمی را ارائه می‌دهد و تا دو نفر امکان نشستن در فضای داخلی را نیز دارا است. فوتون واندر با این مشخصات رقیب خوبی برای وانت‌های بازار و کامیونت‌های زیر 4 تن است.

 

امکانات رفاهی و ایمنی فوتون واندر

سیستم ترمز فوتون واندر به ABS، EBD و ESC مجهز شده و سیستم نمایش سنجش باد تایرها (TPMS) برای آن در نظر گرفته شده است. ظرفیت مخزن سوخت این مینی تراک 50 لیتر بروده و فوتون واندر به کیسه هوا ایمنی سرنشین جلو، چراغ روز، سنسور نور، غربیلمک فرمان چرمی مجهز به کلیدهای میانبر، تنظیم برقی آینه‌های جانبی با گرمکن آینه، صندلی با روکش پارچه، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، سیستم تهویه مطبوع، نمایشگر 7 اینچی مولتی مدیا، دوربین دید عقب و کلاستر دیجیتالی 7 اینچی مجهز است.

 

 

{gallery|Products/Foton/Wonder Mashhad 1403{/gallery}

 

با توجه به مشخصات فنی و امکانات گفته شده برای مینی تراک فوتون واندر این خودرو جمع و جور برای جابه‌جایی بار در خیابان‌های شلوغ و فضاهای تنگ شهری همون بازار تهران طراحی شده است. پیشرانه این مینی تراک حجم پایین با بازدهی بالا داشته و مصرف سوخت بهینه‌ای در اختیار راننده قرار می‌دهد که بازار امروز ایران یک غنیمت بزرگ محسوب شده و صد البته فوتون واندر برای کسب و کار کوچک خدماتی، کشاورزی و افرادی با حمل و نقل بار روزانه بسیار مناسب است. فوتون واندر برای آن دسته از کسانی که به دنبال خودرو تجاری کوچک و مقرون به صرفه هستند یک گزینه کامل اقتصادی است.

نظر دهید


جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها