چری تیگو ۹ ۲۰۲۴ در ۵ نسخه متنوع عرضه شد
چهارشنبه, 30 خرداد 1403
مصطفی محدث
بدون تغییرات ظاهری عمده
ب ام و X3 ۲۰۲۵ به همراه تغییرات گسترده معرفی شد
چهارشنبه, 30 خرداد 1403
مصطفی محدث
با نمای بیرونی جسورانه و کابین جسورانه تر
رونمایی از فونیکس FX الکتریکی در نمایشگاه شیراز
چهارشنبه, 23 خرداد 1403
مصطفی محدث
ارمغان تازه مدیران خودرو
ام جی GT با صفر ستاره ایمنی به ایران آمد
سه شنبه, 22 خرداد 1403
ارشیا عباسی
جای خالی ایمنی در محصولات وارداتی خودروسازی فردا
آرین پارس موتور از لاماری ایما الکتریکی در شیراز رونمایی کرد
سه شنبه, 22 خرداد 1403
مصطفی محدث
عضو جدید خانواده الکتریکی های بازار داخل
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - ام جی 5
نمایش MG 5  در شوروم جدید فرداموتورز

 پس از به نمایش گذاشتن محصولات جدید از گروه ام‌جی در نمایشگاه تهران، اکنون شرکت فرداموتورز با نمایش این مدل‌ها، تجهیزات و مشخصات فنی نسخه‌های درنظر گرفته شده برای بازار ایران را تایید کرد. یکی از این خودروها، ام‌جی۵ است که از مدل‌های خانوادگی موفق گروه سایک و زیرمجموعه آن یعنی ام‌جی محسب می‌شود.

 

بررسی تجهیزات و مشخصات فنی ام جی ۵

ام‌جی ۵ طول و عرضی به اندازه ۴۶۰۱ میلی‌متر و ۱۸۱۸ میلی‌متر دارد و ارتفاع و فاصله بین‌محوری آن هم به ترتیب به ۱۴۸۹ میلی‌متر و ۲۶۸۰ میلی‌متر می‌رسد. فضای بار آن ۵۱۲ لیتر اعلام شده است و وزن  خالص خودرو نیز ۱۲۳۰ کیلوگرم است. این ابعاد، ادعای ام‌جی مبنی بر «خانوادگی بودن» این خودرو را تایید می‌کند. البته امکانات رفاهی و تجهیزات موجود در خودرو نیز گواهی دیگری برای اثبات این ادعا هستند.

 

در فضای داخلی ام‌جی۵، یک نمایشگر ۱۰ اینچی مخصوص سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی دیده می‌شود. فرمان قابل تنظیم با دکمه‌های کنترل سیستم صوتی، یک کامپیوتر سفری، تودوزی چرمی، صندلی راننده با ۶ جهت (به همراه تنظیم گودی کمر) و سرنشین جلو با ۴ جهت دستی پیش‌فرض سایر ویژگی‌هی فضای داخلی خودرو را تشکیل می‌دهند. در کابین ام‌جی۵ همچنین ۶ بلندگوی صوتی باکیفیت، اتصال بلوتوث، ۵ پورت USB و سانروف برقی دیده می‌شوند.

 

چراغ‌های جلوی ام‌جی۵ از نوع LED و خودرو سوار بر چرخ‌های ۱۶ اینچی است. پالت رنگی این مدل نیز نسبتا متنوع و جذاب است و ظاهرا قرار است شاهد عرضه آن در رنگ‌های سیاه، سفید، خاکستری، قرمز، آبی و بژ باشیم.

 

 

ام‌جی ۵ از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بهره می‌برد که توان تولید ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر را دارد. قدرت تولیدشده توسط این پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده اتوماتیک CVT توزیع می‌شود و سیستم تعلیق در محور جلو از نوع مک‌فرسون و در محور عقب، از نوع تورشن بیم است. طبق اطلاعات منتشرشده توسط فرداموتورز، حداکثر سرعت خودرو ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است. ام‌جی ۵ منطبق بر استانداردهای آلایندگی یورو۵ است و فضای باک سوخت آن ۴۵ لیتر و مصرف سوخت متوسط آن نیز طبق اطلاعات رسمی گروه سایک، ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. 

 

ام‌جی۵ در قسمت تجهیزت ایمنی و سامانه‌های کمک‌رسان نیز تحسین‌برانگیز است و از مواردی مثل ترمز BA، CBC، EBD، ABS و کنترل پایداری EPA و ESP بهره می‌برد. خودرو مجهز به دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور و دوربین عقب است و علاوه بر ترمزدستی برقی به همراه اتوهلد، از سامانه کنترل دما و باد تایر نیز بهره‌مند است. ایربگ‌ها و صندلی مخصوص ایزوفیکس سایر ویژگی‌های خودرو در بحث مسائل ایمنی محسوب می‌شوند.

 

نظر دهید


جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها