باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
بایک بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد
چهارشنبه, 04 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تیارا پرایم به دیار رفت
هیولای آفرودی رضوانی انتقام ارتقای کابین دریافت می‌کند
سه شنبه, 03 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
جت شخصی روی زمین
نسل جدید تویوتا راو 4 در ایران رونمایی شد
یکشنبه, 01 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
عرضه توسط شرکت نامی خودرو
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - چری تیگو 9
رقیب جدید سورنتو و سانتافه 

 چری با معرفی شاسی‌بلند هفت‌نفره تیگو 9 در اواسط سال آینده، قصد دارد رقابت تنگاتنگی را با خودروهای محبوب کیا سورنتو و هیوندای سانتافه در بازار استرالیا آغاز کند. این شاسی‌بلند جدید که از تیگو 8 پرو مکس بزرگ‌تر است، ابعادی نزدیک به سورنتو دارد اما از هیوندای پالیسید کوچکتر است.

اگرچه قیمت دقیق تیگو 9 هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که گران‌تر از تیگو 8 پرو مکس باشد که در حال حاضر یکی از مقرون‌به‌صرفه ترین گزینه‌های هفت‌نفره در بازار استرالیا است.

 

مشخصات فنی چری تیگو 9

تیگو 9 احتمالاً به موتور 2 لیتری توربوشارژ بنزینی مشابه تیگو 8 پرو مکس مجهز خواهد بود، اما با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جدید همراه خواهد شد.

چری همچنین نسخه پلاگین هیبریدی تیگو 9 را برای بازار استرالیا در نظر گرفته است. این نسخه با ترکیب موتور بنزینی 2 لیتری توربوشارژ و موتور برقی، مصرف سوخت بسیار پایینی دارد. علاوه بر این، نسخه دیگری با موتور 1.5 لیتری و سیستم پلاگین هیبریدی نیز عرضه خواهد شد که برد حرکتی بسیار بالایی را ارائه می‌دهد.

داخل کابین تیگو 9 با طراحی مدرن و لوکس خودنمایی می‌کند. صفحه نمایش لمسی بزرگ 15.6 اینچی، کلاستر دیجیتال 10.25 اینچی و سیستم صوتی پیشرفته سونی از جمله امکانات برجسته این خودرو هستند.

نکته جالب توجه این است که تیگو 9 که برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده، در بازار داخلی چین با نام تیگو 8L شناخته می‌شود. همچنین، مدل دیگری از چری با نام جیکو J8 نیز اوایل سال آینده به استرالیا عرضه خواهد شد.

چری همچنین قصد دارد در نیمه اول سال آینده، نسخه به‌روزرسانی شده تیگو 8 پرو مکس را با طراحی مشابه تیگو 9 به بازار استرالیا عرضه کند.

 


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها