کیا اسپورتیج 2024 به ایران آمد
چهارشنبه, 28 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
رونمایی توسط کوشا خودرو در نمایشگاه خودروی مشهد 1403
KMC CR6 سدان جدید کرمان موتور
چهارشنبه, 28 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
در نمایشگاه خودروی مشهد 1403 به نمایش درآمد
 KMC SR5 جدیدترین کراس‌اوور کرمان موتور معرفی شد
چهارشنبه, 28 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
در نمایشگاه خودروی مشهد 1403
مشخصات فنی تیگو 7 اسپرت منتشر شد
دوشنبه, 26 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
لندروور چینی در راه بازار 
سدان برقی چری فالوین A9 معرفی شد
یکشنبه, 25 شهریور 1403
شاهین قربانعلی نیا
اولین سدان از سری فالوین
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - ب ام و X1
شکایت علیه ب ام و

 یک زوج مالک ب ام‌ و X1، علیه این شرکت خودروسازی شکایتی جمعی تنظیم کرده‌اند. آن‌ها ادعا می‌کنند که گیربکس هفت سرعته دو کلاچه این خودرو به شدت کند عمل می‌کند و تا هفت ثانیه تأخیر در پاسخ به فرمان‌های راننده دارد. به گفته این زوج، این تأخیر شدید در عملکرد گیربکس، رانندگی با خودرو را به شدت خطرناک کرده و حتی جان سرنشینان را تهدید می‌کند.

این مشکل نه تنها رانندگی با X1 را در سرعت‌های پایین و هنگام عبور از تقاطع‌ها آزاردهنده می‌کند، بلکه می‌تواند خطر جدی‌تری نیز به همراه داشته باشد. به گفته شاکیان، تأخیر در پاسخ‌دهی گیربکس باعث می‌شود رانندگان بر کنترل خودرو تسلط کامل نداشته باشند و این مسئله احتمال بروز حوادثی مانند چرخش خودرو در جهت مخالف را افزایش می‌دهد.

ب ام‌ و مدل X1 را برای سال 2023 کاملاً بازسازی کرد و توان خروجی موتور توربوشارژ 2 لیتری را 13 اسب بخار افزایش داد. طراحی بیرونی خودرو تیزتر شده و داخل کابین نیز با صفحه نمایش‌های بزرگ و حذف کنترل‌کننده محبوب iDrive، مدرن‌تر شده است.

یکی دیگر از تغییرات مهم در مدل 2023، جایگزینی گیربکس اتوماتیک هشت سرعته قدیمی با یک گیربکس دو کلاچه هفت سرعته (DCT) بود. در حالی که گیربکس قدیمی از یک مبدل گشتاور برای انتقال نرم قدرت موتور به چرخ‌ها استفاده می‌کرد، گیربکس جدید از کلاچ‌های تر بهره می‌برد که به گفته شرکت سازنده، راندمان خودرو را افزایش می‌دهد.

در این شکایت آمده است که مشکلاتی مانند لغزش خودرو ممکن است به دلیل عملکرد نادرست کلاچ‌ها، نقص در قطعات کلاچ یا ایراد در نرم‌افزار کنترل موتور، گیربکس و سیستم ترمز ایجاد شده باشد. به همین دلیل، شاکیان خواستار بازپرداخت هزینه خرید این خودروهای معیوب از سوی شرکت ب ام‌ و هستند.

اگرچه ممکن است این زوج تنها افرادی باشند که به صورت رسمی علیه ب ام‌ و شکایت کرده‌اند، اما آن‌ها تنها مالکان ناراضی از عملکرد گیربکس دو کلاچه X1 نیستند. با یک جستجوی کوتاه در انجمن‌های آنلاین، می‌توان ده‌ها شکایت مشابه از سوی سایر مالکان را یافت که از عملکرد کند این گیربکس گلایه دارند. 

 

AutomobileFa BMW X1 Transmission 14030626







نظر دهید


جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها