باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
بایک بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد
چهارشنبه, 04 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تیارا پرایم به دیار رفت
هیولای آفرودی رضوانی انتقام ارتقای کابین دریافت می‌کند
سه شنبه, 03 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
جت شخصی روی زمین
نسل جدید تویوتا راو 4 در ایران رونمایی شد
یکشنبه, 01 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
عرضه توسط شرکت نامی خودرو
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - بیجینگ X7
تیارا پرایم به دیار رفت

 شرکت دیار خودرو از محصول جدید خود بایک بیجینگ X7 رونمایی کرد. پیش از این این محصول با نام تیارا پرایم توسط مکث موتور که بال آسیایی گروه ماموت محسوب می‌شود رونمایی شده بود. لازم به ذکر است مدتی قبل شرکت ماموت خودرو سهام دیار خودرو را خریداری کرد و اکنون دیار خودرو به زیر مجموعه‌ای از ماموت خودرو تبدیل شده است.

خودروی کراس‌اوور سایز متوسط تیارا پرایم یا بیجینگ X7، محصولی از زیرمجموعه بیجینگ در گروه خودروسازی بایک است. این خودرو که ابتدا به عنوان یک نمونه اولیه با نام یائو رونمایی شد، طراحی نوآورانه‌ای را به نمایش گذاشت که نمایانگر سبک جدید طراحی محصولات بیجینگ بود. تیارا پرایم بر روی پلتفرم اختصاصی BMFA ساخته شده است که بایک قصد دارد از آن برای تولید طیف گسترده‌ای از خودروهای بنزینی و هیبریدی استفاده کند.

 

مشخصات فنی تیارا پرایم

تیارا پرایم با طول ۴۷۱۰ میلی‌متر، عرض ۱۸۹۲ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۸۰۰ میلی‌متر، یک کراس‌اوور پنج درب جادار و بزرگ است. فضای بار ۴۱۰ لیتری این خودرو نیز از دیگر ویژگی‌های آن است که به خوبی نیازهای روزمره را پاسخ می‌دهد. رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی ظاهری اسپرت به خودرو بخشیده و ظرفیت باک بنزین آن هم ۶۰ لیتر است.

تیارا پرایم به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز است که توانایی تولید ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۵ نیوتن‌متر را دارد. این قدرت توسط یک جعبه‌دنده ۷سرعته DCT، به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. مصرف سوخت متوسط خودرو ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و فضای باک سوخت آن هم ۶۰ لیتر اعلام شده است.

 

امکانات ایمنی و رفاهی تیارا پرایم

در کابین تیارا پرایم، یک صفحه ۱۲.۳ اینچی مرکزی سانروف پانورامیک دیده می‌شود. اتصال به گوشی‌های همراه از طریق بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دومنطقه‌ای، شارژر بدون سیم و تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت از ویژگی‌های دیگر فضای داخلی خودرو است. صندلی راننده و آینه‌های جانبی به حافظه مخصوص نیز مجهز هستند و صندلی‌های جلو از سیستم گرمکن، سردکن و ماساژور بهره می‌برند. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو از نوع جانبی و پرده‌ای نیز دیده می‌شوند.

در بخش تجهیزات کمکی و ایمنی، تیارا پرایم مجهز به سیستم هشدار انحراف از خطوط، کروز کنترل تطبیقی، سیستم‌های کمکی ترمز ABS و BAS، سامانه کنترل پایداری ESP، سنسور پارک جلو و عقب، کمک‌رسان استارت در سربالایی (HSA) است. تجهیزات دیگری هم مثل دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کمک‌رسان تشخیص نقاط کور و سیستم پیشگیری از تصادف در جلو (ترمز خودکار اضطراری) نیز وجود دارد. بایک بیجینگ X7 یا تیارا پرایم موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی و ثبت امتیاز ۸۸.۵۴ درصد از موسسه C-NCAP شده است.

 




شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها