مینی ون برقی ایران خودرو دیزل
شنبه, 14 مهر 1403
مرصاد آقابابارنگرز
در نمایشگاه حمل و نقل شهری به نمایش درآمد
برونو ساکو طراح مشهور مرسدس بنز در 90 سالگی درگذشت
سه شنبه, 10 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
نگاهی به کارنامه طراح افسانه‌ای مرسدس بنز
مدیران خودرو از دو محصول جدید برند اکستریم رونمایی کرد
یکشنبه, 08 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
در مجموعه ایران مال برگزار شد
باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - آئودی RS Q8
دارای رکورد پیست نوربرگ‌رینگ

 تقریباً نه ماه پس از رونمایی از نسخه فیس‌لیفت آئودی Q8، دو نسخه پرچمدار دیگر به این شاسی‌بلند اضافه شده است. نسخه اول، یک RS Q8 به‌روز‌شده و نسخه دوم که مدل بالاتری محسوب می‌شود، RS Q8 پرفورمنس با قدرت بیشتر است. این مدل پرچمدار به تازگی رکورد جدیدی را در پیست نوربرگ‌رینگ ثبت کرده و این مسیر افسانه‌ای را در زمان 7 دقیقه و 36.698 ثانیه طی کرده است.

 

مشخصات فنی آئودی RS Q8

هر دو نسخه آئودی RS Q8 از یک پیشرانه 4.0 لیتری توئین توربوشارژ V8 قدرت می‌گیرند که در مدل پایه، 592 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور را در بازه 2200 تا 4500 دور در دقیقه تولید می‌کند. این قدرت برای رساندن خودرو به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در 3.8 ثانیه و دستیابی به حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت کافی است.
افرادی که به دنبال قدرت بیشتر هستند، بهتر است RS Q8 پرفورمنس جدید را انتخاب کنند. این مدل دارای 632 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور است که به آن این مکان را می‌دهد در 3.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و به حداکثر سرعت 280 کیلومتر بر ساعت دست یابد. آئودی اشاره می‌کند که این قدرتمندترین موتور احتراقی تولید انبوه در تاریخ این شرکت است و علاوه بر تغییرات موتور، RS Q8 پرفورمنس دارای یک سیستم اگزوز اختصاصی برای ایجاد صدای خشن‌تر است.
در هر دو مدل RS Q8، یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته تیپ‌ترونیک و سیستم چهار چرخ محرک دائمی کواترو به موتور قدرتمند V8 متصل شده است. همچنین هر دو مدل دارای دیفرانسیل مرکزی مکانیکی و سیستم تعلیق بادی تطبیق‌پذیر است که می تواند ارتفاع سواری را تا 90 میلی‌متر تنظیم کند.

 

AuotmobileFa Audi RS Q8 2 14030416


با توجه به جثه بزرگ این شاسی‌بلندها، هندلینگ خوب برای آن‌ها ضروری است، به همین دلیل آئودی آن‌ها را به سیستم تثبیت کننده فعال الکترومکانیکی مجهز کرده است تا حرکات جانبی بدنه را کاهش دهد. این سیستم از دو موتور الکتریکی کوچک تشکیل شده است که بین دو نیمه تثبیت کننده قرار گرفته‌اند. در مسیر مستقیم، این دو نیمه از هم جدا می‌شوند تا حرکات بدنه در جاده‌های ناهموار کاهش یابد. هنگامی که خودرو وارد پیچ می‌شود، موتور تثبیت کننده‌ها را در جهت مخالف همدیگر می چرخاند و کج شدن بدنه را کم می‌کند. علاوه بر این، همه مدل‌های 2025 RS Q8 به صورت استاندارد فرمان پذیری چهار چرخ را دارند.
آئودی مدل استاندارد را به دیسک‌های ترمز جلوی 420 میلی متری با کالیپرهای 10 پیستون و دیسک‌های 370 میلی‌متری در عقب مجهز کرده است. مدل RS Q8 پرفورمنس به صورت استاندارد دیسک‌های ترمز سرامیک کربنی 440 میلی متری در جلو و 370 میلی متری در عقب دریافت می کند. RS Q8 پرفورمنس همچنین به طور انحصاری با مجموعه‌ای از رینگ‌های 23 اینچی آلیاژ سبک ارائه می شود که از رینگ‌های استاندارد 22 اینچی سبک‌تر است.

 

قیمت آئودی RS Q8

این دو مدل جدید این ماه در اروپا عرضه شده‌اند که قیمت اولیه آن‌ها برای RS Q8 و RS Q8 پرفورمنس به ترتیب ۱۴۱,۹۰۰ یورو (حدود ۱۵۲,۳۰۰ دلار) و ۱۵۵,۷۰۰ یورو (حدود ۱۶۷,۰۰۰ دلار) است و در سه رنگ متالیک جدید به نام های Sakhir Gold، Ascari Blue و Chili Red عرضه می‌شوند.

 

AuotmobileFa Audi RS Q8 3 14030416


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها